مادر شهید «یوسف الوندی» آسمانی شد

مرحومه «صغری نورشکی» مادر شهید «یوسف الوندی» شب گذشته در سن 86 سالگی به علت کهولت سن دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۵۱۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ - 06April 2022

مادر شهید «یوسف الوندی» آسمانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، مرحومه «صغری نورشکی» مادر شهید «یوسف الوندی» شب گذشته در سن 86 سالگی به علت کهولت سن دارفانی را وداع گفت.

پیکر این مادر شهید عصر امروز با رعایت مسائل بهداشی از غسالخانه بیرجند تشییع و سپس به روستای «حسن‌آباد» بیرجند اعزام و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده می‌شود.

«یوسف الوندی» در روز هفتم خرداد سال 1349 در روستای «حسن‌آباد روبیات» از توابع شهرستان بیرجند متولد شد. دوران ابتدایی را در همان روستای زادگاهش به پایان رساند و برای ادامه تحصیل در مقطع راهنمایی در روستای خراشاد که همجوار روستایش بود مشغول به فراگیری علم و دانش شد.

دوران متوسطه را در بیرجند به پایان رساند و دیپلم خود را گرفت. عشق وعلاقه وافری به رهبر و فرامین ارزشمند ایشان داشت و خود را مطیع اوامر و دستورات ولایت فقیه می‌دانست و همین امر باعث شده بود که بارها در صحنه‌های نبرد حاضر شده و در عملیات نصر در منطقه مریوان به تاریخ 27 فروردین 1366 مجروح  و پس از مداوا و درمان چندین مرتبه دیگر با عشق و علاقه به جبهه اعزام شد.

عوارض ناشی از مجروحیت وی که در اثر مسمومیت بمباران شیمیایی براو چیره شده بود کم کم قوای جسمانی و سلامتی وی را در معرض خطر قرار داد و طی سه سال مبارزه با تنگی نفس و درد در ناحیه سینه با ایمان و صبوری خاصی در بیمارستان طالقانی تهران بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت و سرانجام در ششم خرداد سال 1369 به فیض شهادت نائل و در روستای «حسن‌آباد» بیرجند به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها