عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پرچمداری ایران در ایجاد وحدت، مانع گسل مذهبی شده است

«کریمی قدوسی» گفت: جمهوری اسلامی با برافراشتن پرچم وحدت جهان اسلام، مانع ایجاد گسل مذهبی در ایران و منطقه شده است؛ بر همین اساس تبیین این منشور انقلاب اسلامی و مواضع امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در قبال اتحاد مسلمانان یک رسالت الهی است.
کد خبر: ۵۱۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ - 06April 2022

«جواد کریمی قدوسی» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، اظهار داشت: از نگاه حضرت امام خمینی (ره) جنگ و فتنه مذهبی بین مسلمانان بزرگترین حیله دشمن است و در حال حاضر نیز برنده‌ترین حربه محسوب می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی پرچم وحدت جهان اسلام را برافراشته و تبیین این منشور انقلاب اسلامی و مواضع امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی یک رسالت الهی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرمایشات امامین انقلاب اسلامی در خصوص وحدت مسلمانان اگر چه از لسان آنها بیان شده اما نظرات شخصی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین نیست بلکه کلام الهی است که بیان آن یک رسالت قرآنی به‌شمار می‌رود و ریشه در معارف اهل‌بیت دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تأکید کرد: جمهوری اسلامی موفق شده که نگذارد گسل مذهبی در کشور ما عمیق شود و به کشورهای همسایه نیز سرایت کند.

کریمی به حادثه روز گذشت حرم رضوی اشاره کرد و ادامه داد: این حادثه باید توسط مسئولین امنیتی ریشه‌یابی و بررسی شده و علل وقوع آن به اطلاع مردم رسانده شود.

وی با اشاره به تحولات افغانستان و اقدامات طالبان در این کشور گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل اشغال افغانستان، شاهد حضور برادران افاغنه در ایران بودیم که این حضور به دلیل همسایگی با کشور ما همواره برای نظام جمهوری اسلامی فرصت بوده است. باید در این موضوع دقت نظر داشت و در قضیه طالبان، مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی را ملاک قضاوت و موضع‌گیری قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رفتار حکیمانه نظام مقدس جمهوری اسلامی در قبال طالبان قطعاً آثار خود را نشان داده و یا نشان خواهد داد. باید این حادثه را به فرصتی برای عمق‌بخشی به وحدت جهان اسلام تبدیل کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در جریان انفجار حرم رضوی در عاشورای حسینی سال ۱۳۷۳ اولین کسی بودم که با حجت‌الاسلام واعظ ‌طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی ملاقات کردم. در این دیدار مطرح شد که فتنه‌ عظیم مذهبی در درون این حادثه نهفته است. دشمنان انقلاب اسلامی با وقوع این اقدام تروریستی به دنبال آن بودند تا این حادثه را به‌گونه‌ای جلوه بدهند که انفجار حرم توسط برادران اهل سنت انجام شده تا از آن به‌عنوان سکویی جهت ایجاد اختلاف بین صفوف مستحکم مسلمانان استفاده کنند که بحمدالله با هوشیاری مسئولین امنیتی نظام هرگز این انحراف در افکار عمومی به وجود نیامد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار