معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور:

امروز نیازمند روحیه فداکاری و ایثار در جامعه هستیم

«حسینی» با بیان اینکه امروز نیازمند روحیه فداکاری، ایثار و گذشت در جامعه هستیم، گفت: در شرایط کرونا افراد با روحیه دفاع مقدسی ایثارها کردند.
کد خبر: ۵۱۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ - 07April 2022

امروز نیازمند روحیه فداکاری و ایثار در جامعه هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید محمد حسینی» معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور عصر امروز در شانزدهمین یادواره سردار شهید «محمدحسن طوسی» در مصلای نکا به نقش اثرگذار مازندران در عرصه جبهه‌های مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: رزمندگان مازندران با نگاه و سند روشن در بحث دفاع از حرم پیشگام و پیشتاز میدان بودند.

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور افزود: شهادت طلبی مردم مازندران نشان داد که حیات، سرزندگی، غیرت و مردانگی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: در عرصه دفاع مقدس اگر رشادت و شهادت طلبی جوانان نبود قطعاً امروز به عنوان ابرقدرت در دنیا شناخته نمی‌شدیم و دنیا به این واقعیت پی نمی‌برد که نمی‌تواند حیثیت ما را زیر سوال ببرد.

حسینی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید همچون فرهنگ عاشورا زنده بماند، بیان داشت: شهید طوسی از دوران دبیرستان دنبال مسائل انقلابی و سیاسی بود و با تقویت ارتباط خود با علما و کسانی که تحلیل سیاسی می‌دانند در این مسیر گام‌های موثر برداشت.

وی با بیان اینکه شهید طوسی اینگونه تربیت شد، افزود: غیرت و مردانگی شهید طوسی، او را به میدان آورد و از دوران ستمشاهی پای انقلاب آمد و در جای جای عرصه‌های کشور حضور پیدا کرد.

حسینی با اشاره به اینکه شهید طوسی با وجودی که چهار بار مجروح شده بود دست از جبهه‌ها نکشید، بیان داشت: ایشان اسلام را ترجیح داد و از تعلقات دنیوی خود گذشت و شهادت را برگزید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه ما نیازمند روحیه فداکاری، ایثار و گذشت هستیم، تصریح کرد: در شرایط کرونا نیز کسانی که دارای این روحیه بودند ایستادند و ایثار کردند.

شهید «طوسی» را به نسل امروز و آینده معرفی کنیم

وی با تأکید بر اینکه یادآوری فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز و جوانان ضرورت دارد، گفت: باید امثال سرداران شهید طوسی را باید به جوانان معرفی کنیم تا بشناسند.

این مسئول با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس، تمام اسلام در مقابل تمام کفر ایستاد، عنوان کرد: فرزندان این مملکت با دست خالی و امکانات اندک در مقابل متجاوزان و حامیان صدام ایستادند و امروز این فرهنگ مقاومت برای نسل‌های امروز و آیندگان الگو شد.

حسینی با بیان اینکه امروز فرهنگ دفاع مقدس به کشور‌های مقاومت سرایت کرده است و در جنگ لبنان جوانان با روحیه سلحشوری در مقابل اسرائیل ایستادند، افزود: دم مسیحایی امام باعث شد که جوانان لبنان حرکت خود را شروع کنند و فرهنگ ایثار و شهادت اینگونه تسری پبدا کرده است.

وی با بیان اینکه افتخارآفرینی مردم یمن برگرفته از انقلاب اسلامی است و پیروزی در جنگ باعث احیای اسلام است، گفت: هر چه از شهدا بگویم کم است و باید تکرار کنیم و خوبی‌ها و کمالات شهدا و صبر و استقامت و پایداری که در شهدا وجود دارد را بازگو کنیم.

معاون رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره دو روحانی جهادگر حجج اسلام اصلانی و دارایی خاطرنشان کرد: این دو روحانی مجاهد و عالم و خدوم مردم‌دار و به یاد فقرا بودند و گمنام بودند و با شهادت به مردم شناخته شدند.

وی با بیان اینکه اعتقاد راسخ و ایمان قوی در این افراد بارز است و روحانیون در دل مردم جای دارند، اضافه کرد: قاتل تکفیری این دو شهید، جاهل است و فهم و درک و تحلیل درستی نداشت و تحت تأثیر تفکر تکفیری این اتفاق را رقم زد.

مردم نکا در انقلاب و دفاع مقدس پیشگام بودند

حسینی ادامه داد: این دولت، مردمی، انقلابی، ولایی و دلسوز است و الگوی مدیریت شان سردار سلیمانی‌ها هستند و خدمت شبانه روزی به مردم را وظیفه می‌دانند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم نکا در دوران انقلاب پیشگام بودند به نقش آیت الله محمدی لائینی در به صحنه آوردن جوانان در انقاب و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهرستان نکا در دوران جنگ و جبهه مقاومت شهدای زیادی تقدیم کرد دادید و امروز وظیفه مسئولین است که برای بهبود شرایط زندگی مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت انقلابی برای رفع مشکلات و عبور از تنگنا‌های اقتصادی تلاش می‌کند و برنامه سال ۱۴۰۱ بر اساس شعار سال پیگیری می‌شود، تصریح کرد: امید است با کمک متخصصان و نخبگان به شرایط بهتر و خودکفایی برسیم و مشکلات اشتغال و گرانی حل شود و این روحیه باید در همه کارکنان بوجود آید و کسی که اهل میدان نیست جای خود را به نیرو‌های وفادار بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار