وزیر پیشین اطلاعات:

تولید دانش‌بنیان زیرساخت توسعه دامنه اشتغال‌زایی در کشور است

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه تولید دانش‌بنیان زیرساخت توسعه دامنه اشتغال‌زایی در کشور است، گفت: قوای سه گانه در راستای تحقق تولید دانش‌بنیان، اتاق‌های اندیشه ورزی راه‌اندازی کنند.
کد خبر: ۵۱۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ - 09April 2022

تولید دانش‌بنیان زیرساخت توسعه دامنه اشتغال‌زایی در کشور است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» وزیر پیشین اطلاعات در گفت‌وگویی با اشاره به انتخاب شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، اقتصاد را یکی از مباحث کلیدی کشور دانست و اظهار داشت: استکبار جهانی تمام قد با اعمال تحریم‌های ظالمانه در این حوزه دنبال متوقف کردن قطار جمهوری اسلامی ایران بروی ریل پیشرفت است.

وزیر پیشین اطلاعات ناکامی و شکست را توشه استکبار جهانی به سرکردگی رژیم جنایت کار آمریکا در جریان دشمنی با ایران دانست و با تأکید بر اینکه خود کارشناسان آمریکایی معتقد هستند که نمی‌توان جمهوری اسلامی را متوقف کرد و به تحریم‌ها به عنوان بستر ظهور ظرفیت‌های علمی کشور اشاره کرد و افزود: توجه به این داشته‌ها نقش مهمی در سرعت پیشرفت کشور در ابعاد مختلف به همراه دارد.

حجت‌الاسلام مصلحی قدرت موشکی را عامل وحشت دشمنان از جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با بیان اینکه دشمن متعجب شده که ایران زیر سایه تحریم‌ها چگونه به قدرت دفاعی این چنینی دست پیدا کرده است، تصریح کرد: زمانی در دفاع مقدس حتی قادر به تأمین سیم خاردار هم نبودیم، اما الآن با تکیه بر راهبر ما می‌توانیم در ابعاد مختلف به ویژه دفاعی و امنیتی دستاورد‌های خوبی بدست آورده‌ایم.

وزیر پیشین اطلاعات شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» را نسخه درمان اقتصاد کشور و جهش تولید دانست و افزود: افزایش تولید بستر توسعه دامنه اشتغال زایی در کشور است.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی» بر حضور همه اقشار جامعه و مسئولان نظام پای کار اقدام عملی در تحقق این شعار تأکید کرد و گفت: قوای سه گانه در راستای تحقق تولید دانش بنیان، اتاق‌های اندیشه ورزی راه اندازی کنند.

وی اتاق‌های اندیشه‌ورزی را ذره‌بین بررسی و نگاه ویژه به مشکلات از کف جامعه دانست و با تأکید بر اینکه این اتاق‌ها ابزار افزایش سطح علمی مراکز دانش بنیان خواهند بود، تصریح کرد: تولید دانش‌بنیان، زیر ساخت توسعه دامنه اشتغال زایی در کشور است.

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: ان‌شاءالله خداوند متعال به مسئولان کمک کند تا با تحقق شعار «تواید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» مشکلات کشور را با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی برطرف کنند.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار