نماینده مردم در مجلس:

صدور مجوز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل و تسریع شود

رشیدی گفت: باید صدور مجوز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل و تسریع شود و حمایت‌های لازم با ارائه تسهیلات از آن‌ها به عمل آید.
کد خبر: ۵۱۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ - 10April 2022

صدور مجوز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل و تسریع شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد رشیدی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان با کم‌ترین هزینه، بیشترین درآمد و بهره‌وری را دارند و ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در این حوزه از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری کنیم.

وی افزود: ما زمانی می‌توانیم از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم که تکنولوژی و دانش را در اختیار داشته باشیم و شرکت‌های دانش بنیان این کمک را به ما می‌کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ما باید در زمینه شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری جدی داشته باشیم و صدور مجوز‌ها برای این شرکت‌ها باید تسهیل و تسریع شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید حمایت‌های مالی لازم از شرکت‌های دانش بنیان به عمل آید و تسهیلات کم‌بهره به آن‌ها پرداخت شود تا آن‌ها بتوانند کار خود را شروع کرده و ادامه دهند.

وی افزود: واقعیت این است که بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان به دلیل شرایط بد اقتصادی نتوانسته‌اند به کار خود ادامه دهند و نیرو‌های خود را تعدیل کردند و یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند که اگر ما همین شرکت‌ها را مجدد به چرخه تولید بازگردانیم و از آن‌ها حمایت کنیم، کارمان جلو می‌افتد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: مجلس آمادگی کامل دارد تا برای سرعت بخشیدن برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تحقق شعار سال اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

رشیدی خاطرنشان کرد: قانون تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار باید به شرکت‌های دانش بنیان نیز تسری پیدا کند و این شرکت‌ها هم مشمول این مصوبه مجلس شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها