رئیس بنیاد شهید به عیادت حجت‌الاسلام پاکدامن رفت/ ابلاغ سلام حجت‌الاسلام رئیسی به خانواده شهید دارایی

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید حادثه تروریستی حرم رضوی حجت الاسلام «محمد صادق دارایی بزدی» دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۱۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵ - 09April 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر امروز (شنبه) در دیدار با خانواده شهید حادثه تروریستی حرم رضوی حجت الاسلام «محمد صادق دارایی بزدی» خطاب به همسر این شهید اظهار داشت: این شهید عزیز در اوج جوانی مزد زحمات خود را دریافت کرد. خانواده شهدای دفاع مقدس، چون این شهدا در جبهه و در حال نبرد بودند، آمادگی بیشتری برای شهادت عزیزانشان داشتند، ولی حادثه‌ای که برای شما رخ داده قطعاً کمی سخت‌تر خواهد بود ولیکن مادران و همسران شهدا الگوی صبر و ازخودگذشتگی هستند.

رئیس بنیاد شهید به عیادت حجت‌الاسلام پاکدامن رفت/ ابلاغ سلام حجت‌الاسلام رئیسی به خانواده شهید دارایی

قاضی‌زاده هاشمی ضمن ابلاغ سلام آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان افزود: در دورانی که به عنوان نماینده مردم مشهد در مجلس حضور داشتم با فعالیت‌های جهادی این روحانی شهید آشنا بودم و ایشان بسیار فعال و زحمت‌کش بودند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خدمت به خانواده معظم شهدا توفیق الهی است، ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران مطابق قانون و رسالت خود آماده خدمت به خانواده شهدای این حادثه تروریستی و عمل به وظایف خود در این زمینه است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد مزار شهدای این حادثه تروریستی گفت: در حادثه تروریستی سال ۷۳ دو مزار شهید خالی مانده بود که نصیب این دو شهید بزرگوار شد و این دو شهید در همین محل و در جوار سایر شهدا به خاک سپرده شدند.

قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار دختر دو ساله و پسر شش ساله شهید «دارایی بزدی» را مورد تفقد و دلجویی قرار داد.

همسر شهید «دارایی بزدی» نیز در این دیدار با تشکر از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: علاقه به فعالیت‌های فرهنگی و دوری و پرهیز از تجملات از ویژگی‌های بارز همسرم بود و آرزوی ما توفیق دیدار با مقام معظم رهبری است.

در این دیدار که صدیقه خدیوی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز حضور داشت، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اهدای لوح سپاس از این خانواده معظم شهید تجلیل کرد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی همچنین با حضور در بیمارستان رضوی مشهد با حجت‌الاسلام محسن پاکدامن نادی، مجروح حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی دیدار کرد و گفت: با شهادت دو طلبه جهادگر مسئولیت سایر روحانیون طلبه از قبل بیشتر شده است و روحانیون طلبه جهادگر باید راه این شهیدان را ادامه دهند.

وی تأکید کرد: با تشکیل پرونده، مجروح و دو خانواده شهید این حادثه تروریستی زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند و خدمات قانونی همانند سایر شهدای تروریستی کشور به خانواده ایشان ارائه می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در گفت‌وگو با کادر درمانی و پزشک معالج آخرین وضعیت درمانی این طلبه جهادگر را پیگیری کرد.

حجت‌الاسلام محسن پاکدامن نادی نیز در این دیدار با تشکر از پیگیری‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این اتفاق باعث عقب‌نشینی من در مسیر خدمت نخواهد شد و قوی‌تر از قبل در پیروی از ولایت به فعالیت خود ادامه خواهم داد.

رئیس بنیاد شهید به عیادت حجت‌الاسلام پاکدامن رفت/ ابلاغ سلام حجت‌الاسلام رئیسی به خانواده شهید دارایی

در این دیدار که صدیقه خدیوی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز حضور داشت؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اهدای شاخه‌های گل و لوح سپاس از مجروح حادثه تروریستی حرم رضوی تجلیل کرد.

شرکت در مراسم بزرگداشت شهید «حجت الاسلام محمد اصلانی سناجردی» از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه قاضی‌زاده هاشمی به مشهد مقدس است.

شهیدان حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی، حجت‌الاسلام محمد اصلانی سناجردی» در ۲۰ خرداد ۱۳۴۹ در شهر سده از توابع شهرستان خواف و شهید حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی بزدی در روستای بزد از توابع شهرستان تربت جام و مجروح این حادثه، حجت‌الاسلام محسن پاکدامن نادی» در ۲۷ دی ۱۳۶۵ در روستای گرماب شهرستان قائن خراسان جنوبی چشم به جهان گشودند و هر سه روحانی جهادگر سه‌شنبه ۱۶ فروردین به دست عامل تکفیری مورد سوءقصد قرار گرفتند که حجت‌الاسلام اصلانی و حجت‌الاسلام دارایی به شهادت رسیده و حجت‌الاسلام پاکدامن در بیمارستان بستری است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار