رئیس پلیس راهور انتظامی‌ کشور مطرح کرد؛

فوت ۸۳۸ نفر در تصادفات نوروز ۱۴۰۱/ ثبت بیش از ۸۶ میلیون و ۷۱۵ هزار تردد بین استانی

سردار هادیانفر گفت: متاسفانه در نوروز ۱۴۰۱، ۸۳۸ نفر از هموطنانمان در تصادفات جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۲۲۳ نفر کاهش داشت.
کد خبر: ۵۱۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ - 10April 2022

هادیانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور انتظامی کشور امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سفر‌های نوروزی در دورانی که محدودیت‌های کرونایی بود، اظهار داشت: با توجه به واکسینه شدن ۸۵ درصد مردم شرایط متفاوتی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: سفر‌های نوروزی بیش از چیزی بود که پیش‌بینی‌ها صورت گرفته بود.

سردار هادیانفر گفت: بعد از هشت سال جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک با حضور رئیس جمهور برگزار شد و این جای تشکر دارد؛ با توجه به حساسیت حمل و نقل زمینی و خسارات ناشی از آن دو ماه یکبار جلسه شورای عالی برگزار شود.

رئیس پلیس راهور انتظامی‌ کشور افزود: علی‌رغم افزایش چشمگیر تردد‌ها سفر‌های ایمن‌تری داشتیم و بیش از ۹۵ درصد از رانندگان به عنوان رانندگان قانونمدار در طرح نوروزی ما شرکت کردند.

وی گفت: یکی از مطالبات رهبری از تمامی دستگاه‌ها همکاری با ناجا در راستای کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات است؛ مطالبات رهبری از محورهای جلسات شورای عالی حمل و نفل و ترافیک است.

رئیس پلیس راهور انتظامی‌ کشور تصریح کرد: امسال علی‌رغم کاهش تلفات در سفرهای نوروزی هر ساعت حدود دو نفر از هموطنانمان را از دست داده‌ایم.

سردار هادیانفر اظهار داشت: در سال گذشته ۶۸ میلیون خدمات در حوزه ترافیکی، شماره‌گذاری، صدور گواهینامه، اجرائیات و ترخیص وسائل نقلیه به هموطنان خود داشتیم؛ هیچ پلیسی به میزان پلیس راهور ارائه خدمت ندارد و بیش از ۵۸ درصد خدمتی که نیروی انتظامی در ابعاد مختلف ارائه می‌دهد مربوط به پلیس راهور است.

وی افزود: در ترددهای بین استانی بیش از ۸۶ میلیون و ۷۱۵ هزار تردد ثبت شد؛ متوسط روزانه بین استانی بیش از چهار میلیون و  ۳۳۵ هزار تردد بوده است.

سردار هادیانفر اضافه کرد: بیشتربن تردد مربوط به پنجم فروردین با بیش از پنج میلیون تردد بود؛ بیش از ۵۰ درصد تردد بین استانی نسبت به سال گذشته و ۲۴۲ درصد تردد نسبت به سال ۱۳۹۹ و ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش تردد داشتیم.

وی گفت: از هشت میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت شهر تهران بیش از پنج و نیم میلیون نفر به سفر رفتند؛ در کل سفرها بالاترین سفر با ۳۶ درصد به تهران اختصاص یافته است.

رئیس پلیس راهور انتظامی‌ کشور عنوان کرد: بیشترین مهمانان نوروزی به استان‌های مازنداران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان و هرمزگان سفر داشتند.

وی با بیان اینکه برای دو میلیون و ۲۰۰ هزار راننده پرخطر پیامک ارسال شد، گفت: ۳۲۵ هزار خودرو که تخلف حادثه ساز داشتند اعمال قانون شدند؛ همچنین ۳۵ هزار خودرو توقیف شده است که بخش زیای از این خودروها به صورت ساعتی توقیف و شش هزار دستگاه خودرو به پارکینگ‌ها اعزام شدند.

رئیس پلیس راهور انتظامی‌ کشور با بیان اینکه ۲۶ درصد در فقره تصادف کاهش داشتیم، گفت: متاسفانه در نوروز ۱۴۰۱، ۸۳۸ نفر از هموطنانمان در تصادفات جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۲۳ نفر کاهش داشتیم؛ همچنین ۵۹۰ نفر کاهش مصدومین تصادفات داشتیم.

وی ادامه داد: ساماندهی موتورسیکلت‌ها از برنامه‌های جدی پلیس راهور است؛ خوشبختانه موضوع برگ سبز خودرو در حال تعیین تکلیف است و اعلام شده که مراجعه به دفترخانه‌ها ضروری نیست و مراجعه به پلیس کافی است.

سردار هادیانفر افزود: قرار است که همکارانم در اعمال قانون کمترین تنش را داشته باشند و بیشتر از تجهیزات و سامانه‌ها بهره‌گیری کنیم.

رئیس پلیس راهور انتظامی‌ کشور تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۳۲ هزار خودرو در پارکینگ‌ها هستند که ۵۲ درصد توسط سایر پلیس‌ها توقیف شده است؛ همچنین ۳۶۷ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها هستند که ۸۴ درصد مربوط به پلیس های دیگر است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل باید در اولویت باشد، گفت: تولید داخل باید با کیفیت باشد و همه باید بر تولید خودرو با کیفیت و ایمن داخل متمرکز شوند؛ امروز وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور مطالبه می‌کنند باید معایب یرطرف شود نه اینکه دفاع کنید از تولیدات خود باید خودرو با کیفیت تولید کنید.

سردار هادیانفر گفت: اگر معایب خودروها برطرف نشود و کیفی‌سازی و ایمن‌سازی صورت نگیرد ما پلاک نخواهیم داد.

وی درخصوص سهم تصادفات دستگاه‌ها عنوان کرد: در تصادف لرستان به نورآباد که پژوپارس با پژو ۴۰۵ رخ به رخ شدند باعث انفجار شد و خانواده‌ها سوختند و ۳۳ درصد خودروساز مربوطه مقصر شناخته شد و پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شد.

رئیس پلیس راهور انتظامی‌ کشور اضافه کرد: در تصادف بهبهان نیز طی نامه‌ای به دادستان علت تصادف عنوان شده است.

سردار هادیانفر درخصوص واردات خودرو گفت: تاکید ما این است کشور به سمت خودکفایی برود و محصول خوب، ایمن و کیفی داشته باشیم؛ اما در شرایط فعلی در سال ۸۴، ۸۵، و ۸۶ سوابق نشان می‌دهد، ۲۷ هزار کشته تصادفات به زیر ۱۶ هزار رسیده و این نشان می‌دهد واردات خودرو ایمن بوده و باعث ایجاد رقابت خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها