امام جمعه اهل تسنن قره تپه شهرستان بندر ترکمن:

علما در تبیین وحدت عملی نقش آفرینی کنند

«آخوند میرابی» گفت: به یمن برکت امامین انقلاب جایگاه علما حفظ شد و باید در تبیین وحدت عملی که از بزرگترین و مهمترین دستورات قرآن کریم و وظیفه علماست نقش آفرینی کنیم.
کد خبر: ۵۱۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸ - 11April 2022

علما در تبیین وحدت عملی نقش آفرینی کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آخوند میرابی امام جمعه اهل تسنن قره تپه شهرستان بندر ترکمن امروز در تجمع طلاب، اساتید و روحانیون انقلابی مازندران در حوزه علمیه امام علی (ع) ساری با بیان اینکه یکی از بزرگترین نعمات خداوند وجود علمای عامل است، اظهار داشت: وقتی علمای عامل در جامعه تبلیغ دین می‌کنند دشمن به جز ترور راه دیگری نخواهد داشت و این نشانه ضعف دشمن است که از علمای عامل عاجز مانده است و دست به ترور و کارهای غیرانسانی می‌زند.

وی با بیان اینکه وجود علمای عامل بزرگترین و عالی‌ترین جایگاه برای تبیین سیره و سنت پیامبر اکرم است، افزود: بهترین بنده‌ای که از خدا ترس دارد و تقوا پیشه می‌کند علما هستند و خداوند علما را تکریم و تعظیم می‌کند.

امام جمعه قره تپه بندرترکمن اضافه کرد: اگر در سیره و سنت پیامبر حرکت کنیم و جایگاه پیامبر و ائمه اطهار را درک کنیم سلمان زمان خواهیم شد و باید برای مردم فرهنگ سازی کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند زمبن را به سلطان عادل، علمای عامل و باران رحمت مزین کرده است، بیان داشت: وقتی علما عامل می‌شود همه جا منور می‌شود و سلطان عادل باعث خوشحالی همه است.

آخوند میرابی عنوان کرد: به یمن برکت امامین انقلاب جایگاه علما حفظ شد و باید در تبیین وحدت عملی که از بزرگترین و مهمترین دستورات قرآن کریم و وظیفه علماست نقش آفرینی کنیم و از بدو انقلاب این نقش آفرینی بوده و امروز که دشمن برای تفرقه تلاش بیشتر دارد ما هم باید برای تبیین و تحکیم وحدت عملی تلاش بیشتر داشته باشیم و احترام به مقدسات همدیگر عالی‌ترین راه حفظ وحدت عملی است.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب عالی‌ترین روش را اتحاد، انسجام، برادری و برابری خوانده است و قوی‌ترین و امروز نیز عالی‌ترین روش را جهاد تبیین بیان کرد و باید جهاد تبیین را وحدت و اخوت و برادری و برابری بیان کنیم. اتحاد بین مسلمانان بخصوص شیعه و سنی می‌تواند سد مهمی باشد.

آخوند میرابی اضافه کرد: ما برای تبیین وحدت الگوهای زیادی داریم و نمونه بارز ماه مبارک رمضان است و همه ما به احادیث پیامبر معتقد هستیم و مسئولین به بهانه‌های مختلف با خدمت به خلق الله نیازمند از این اتحاد استفاده کنند.

امام جمعه قره تپه بندرترکمن با بیان اینکه دشمن از هر طرف به ما حمله می‌کند و اینها زاده‌های شیطان هستند، خاطرنشان کرد: مسلمان واقعی تعرض نمی‌کند و باید به آیه ولاتفرقوا توجه کنیم و اول باید دشمن شناسی و دشمن ستیزی کنیم تا وحدت عملی آسوده و آرامی داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه نباید مسبت به دشمن بی تفاوت باشیم، گفت: اتحاد و انسجام جلوی تفرقه را می‌گیرد و اثرات مخرب تفرقه و توطئه میلیونها برابر ضرر دارد و برای تحقق آیه‌های کریم باید اسلامیت و انسانیت خود را به جا بیاوریم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار