امام جمعه سرخ رود:

دشمن از اتحاد بین کشورهای مسلمان و منطقه هراس دارد

حجت الاسلام «تقی زاده» گفت: دشمن از اتحاد و نزدیکی بین کشور‌های مسلمان و منطقه هراس دارد و برای ایجاد تفرقه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
کد خبر: ۵۱۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ - 15April 2022

دشمن از اتخاد بین کشورهای مسلمان و منطقه هراس داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «مهدی تقی‌زاده» امام جمعه سرخ‌رود در خطبه‌های نماز جمعه امروز به جهاد تبیین که امام خامنه‌ای از آن به‌عنوان واجب عینی فوری یاد کرد، تاکید کرد و اظهار داشت: در واقع ایشان با حکمت الهی خود و در آن برج دیدبانی، بعضی خطرات را چنان نزدیک و خطرناک می‌بینند که هم قید وجوب می‌زنند و هم نسبت به فوریت آن تاکید دارند.

وی افزود: در همین چند هفته اخیر می‌بینیم، دشمن با سناریو‌های مختلف در فضای مجازی از یک طرف و اقدامات ضد امنیتی و تروریستی با استفاده از عناصر تکفیری ساخته خود از طرفی دیگر، سعی کرد جو روانی جامعه را ملتهب کند؛ دشمن با دروغ و شایعه و تکنیک‌های رسانه‌ای به دنبال تقابل قومیتی و مذهبی بین ایران و کشور‌های همسایه است.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: با دروغ و شایعه تجاوز و تجمع، ملت همسایه افغانستان را در برابر ملت ایران قرار می‌دهد و بالعکس احساسات ایرانیان را بر ضد مردم افغانستان می‌شوراند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: دلیل این تحرکات مذبوحانه، شکست و فرار آمریکا از افغانستان و ترس نفوذ ایران در افغانستان است و عجیب آن‌هایی که تا دیروز بر طبل دخالت نظامی ایران در افغانستان می‌کوبیدند و می‌خواستند ایران را وارد یک درگیری بی‌سرانجام بکنند، امروز دو ملت را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند چراکه اربابشان آمریکا اینگونه می‌خواهد و همین سناریو به نحوی دیگر بین دو ملت ایران و عراق در حال اجراست.

وی گفت: مسئله زیرگرد‌ها که باعث مشکلاتی برای ایران و عراق شده را در بستر فضای مجازی به یکدیگر نسبت می‌دهد، حال آنکه مقصر اصلی این مشکلات، اقدامات غیر دوستانه و خلاف حقوقی ترکیه در ایجاد سد بر روی دو رود دجله و فرات که شریان حیات مناطق بین النهرین است، و باعث شد بسیاری از این مناطق با خشکی مواجه شوند.

وجود روحانیون جهادی جامعه را بیدارتر می‌کند

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: حاکمیت ترکیه با دوست مخفی سابق و البته دوست علنی حاضر خود یعنی اسرائیل در پی ایجاد فتنه‌هایی زیست محیطی اینچنی در منطقه است که باید با هشدار و اقدامات مسئولین این تحرکات پیگیری شود و اگر هوشیاری و بصیرت و البته جهاد تبیین نباشد، دشمن با ایجاد چنین سناریو‌هایی در منطقه تشنج ایجاد می‌کند تا به مقاصد پلید خود، که با تفرقه بین همسایگان ایجاد می‌شود، می‌رسد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: دشمن از اتحاد و نزدیکی بین کشور‌های مسلمان و منطقه هراس دارد و برای ایجاد تفرقه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد؛ مطمئنا خون روحانیون جهادی ما، جامعه را بیدارتر خواهد کرد و نخواهد گذاشت آن‌ها به مقاصد پلید خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وجوه جهاد تبیین، بیان این استقلال مثال زدنی ایران است، ببینید آمریکا چگونه یک دولت مستقل در پاکستان را به بهانه همراهی نکردن با سیاست‌های خود، و با استفاده از وابستگان، کنار زد، اتفاقی که در ایران قبل از انقلاب هم سابقه دارد، اما امروز ایران در نقطه‌ای قرار دارد که ۴۳ سال در مقابل هرگونه فتنه و تحرک دشمن ایستادگی کرده و مقهور خواسته‌های دشمنان نشده، این‌ها به برکت هدایت، ولی فقیه و خون شهیدان و ایستادگی ملت است امروز هم رمز موفقیت و پیشرفت ایران همین ایستادگی و تمرکز بر روی توامند‌های بیشمار داخلی است.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در برنامه ریزی‌ها مطلقا نباید معطل مذاکرات شد؛ مذاکرات با هر نتیجه‌ای، نباید در روند کار دولت خلل ایجاد کند؛ البته هیئت مذاکره کنند بر روی خطوط قرمز نظام خوب ایستادگی کرده و آن طرفی که بن بست رسیده طرف مقابل است و برای جمهوری اسلامی ایران هیچ بن بستی وجود ندارد؛ اگر گشایشی هم در منابع مالی ایجاد شد باید صرف زیرساخت‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان شود و باید از واردات بی رویه جلوگیری شود.

بیان تکثیر اهداف و آرمان‌های انقلاب از ابعاد جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: یکی از ابعاد جهاد تبیین، بیان تکثیر اهداف و آرمان‌های انقلاب به ملل مسلمان منطقه است، ببینید که چگونه مردم قهرمان یمن در مقابل تجاوز اعتلاف سعودی ایستادگی کردند و آن را به زانو دراورند، نصیحت رهبر انقلاب به سعودی را ببینید، سعودی باید در جنگی که یقین به شکست آن دارد، راهی برای خروج از این باتلاق و فضاحت پیدا کند. چون مقاومت مردم یمن هر روز قوی‌تر می‌شود و هرگز درهم نخواهد شکست و یا بیداری فلسطینیان در اراضی اشغالی که خواب را از رژیم جعلی ربوده است.

وی یادآور شد: آن‌ها روزی می‌خواستند مسئله فلسطین را در جهان به فراموشی بسپارند، اما امروز باید برای امنیت خود، دچار ترس و واهمه باشند؛ و این‌ها مرهون راهنمایی‌های امامین انقلاب است که همیشه فلسطین را مسئله اول جهان اسلام دانستند و رفتار‌های مرتجعانه برخی دولت‌های عرب منطقه، این بیداری و مقاومت را خنثی نخواهد کرد.

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: ما هر چند در برخی زمینه‌ها، علی الخصوص اقتصادی و مدیریتی نقد‌هایی نسبت به قوا داریم، اما این نقد‌ها همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید دلسوزانه و از سر خیرخواهی باشد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان گفت: مسئولین همانطور که باید برنامه‌های میان مدت و بلندمدت برای اقتصاد و تولید و معیشت داشته باشند، باید اقدامات جدی برای کاهش تورم انجام دهند، باید اقدامات جدی برای تسهیل ازدواج و اشتغال داشته باشند؛ مردم به این دولت امید زیادی دارند و نباید این سرمایه را از دست داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار