معرفی کتاب؛

شهید «موسی عمویی»

کتاب یادنامه سردار شهید «موسی عمویی» در قالب مجموعه کتاب‌های «سربند‌های بی‌سر» از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به چاپ رسید.
کد خبر: ۵۱۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ - 13April 2022

شهید «موسی عمویی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، یادنامه سردار شهید «موسی عمویی» در قالب مجموعه کتاب‌های «سربند‌های بی‌سر» با پژوهش و تألیف «زنیره مربی جویباری» از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سال ۵۰۰ نسخه پالتویی در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسید.

در این کتاب عناوین «تولد، کودکی»، «تحصیل و کسب علم»، «آغاز زندگی مشترک»، «فعالیت‌های قبل از انقلاب»، «پایگاه مقاومت بسیج»، «عضویت در سپاه پاسداران»، «مقابله با گروه‌های ضد انقلاب»، «حضور در جبهه»، «عزم راسخ»، «حضور در عملیات‌ها»، «افتخار جانبازی»، «توانمندی و کارآمدی در مناطق جنگی»، «حضور در مناطق جنگی پس از دفاع مقدس»، «دغدغه‌های فرهنگی»، «فضایل اعتقادی»، «سفارش به اخلاق و حجاب»، «ولایت‌مداری»، «فدایی انقلاب اسلامی»، «ارادت به خانواده شهدا»، «لحظات ناب عروج و مراسم تدفین» و «برگی از وصیت‌نامه شهید» را می‌خوانیم.

در بخشی از کتاب آمده است:

شهید عمویی عاشق خط ولایت فقیه بود و ارتباط خیلی نزدیکی با روحانیون داشت. با الگو گرفتن از ائمه اطهار و با توجه به زمانی که در آن زندگی می‌کرد، به علما و روحانیون علاقه خاصی داشت از جمله امام خمینی (ره)، آیت الله خامنه‌ای و شهید مطهری.

یکی از اهداف شهید، اطاعت از رهبری و ولایت فقیه بود و به همه توصیه می‌کرد که در زمان حیاتم و بعد از شهادتم ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) باشند.

دینداری و ایمان به انقلاب، دفاع از دین و میهن و لبیک گفتن به فرمان امام خمینی (ره) عامل تشویق و محرک اصلی او برای حضور در جبهه‌های جنگ بود. او تنها راه رسیدن به کمال و سعادت را، پیروزی بدون قید و شرط از رهبری و ولایت فقیه می‌دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها