معرفی کتاب؛

شهید «سید علی دوامی»

کتاب یادنامه سردار شهید «سید علی دوامی» در قالب مجموعه کتاب‌های «سربند‌های بی‌سر» از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به چاپ رسید.
کد خبر: ۵۱۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲ - 14April 2022

شهید «سید علی دوامی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، یادنامه سردار شهید «سید علی دوامی» در قالب مجموعه کتاب‌های «سربند‌های بی‌سر» با پژوهش و تألیف «مریم شهبازی» از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سال ۵۰۰ نسخه پالتویی در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسید.

در این کتاب عناوین «تولد، کودکی»، «نوجوانی و جوانی»، «تحصیل و کسب علم»، «سید علی و انقلاب اسلامی»، «پایگاه مقاومت بسیج»، «اولین اعزام و اولین مسئولیت»، «حضور در مناطق جنگی»، «مسئولیت در مناطق جنگی»، «توانمندی و کارآمدی در جبهه»، «خدمت مقدس سربازی»، «عضویت در سپاه»، «مجروحیت و افتخار جانبازی»، «فضایل اخلاقی و رفتاری»، «فضایل اعتقادی»، «خلوص و بندگی»، «ولایت‌مداری»، «شهادت‌طلبی و ارادت به شهدا»، «سرقفلی قبر»، «اگر شهید نشدم، ازدواج می‌کنم»، «حج نیابتی» و «آخرین اعزام» را می‌خوانیم.

در بخشی از کتاب آمده است:

سید علی به زیارت خانه خدا نرفته بود، اما سنگ مزارش مزین شد به عبارت «شهید حاج سید علی دوامی». مادر شهید در این رابطه می‌گوید: ماه مبارک رمضان، دو تن از خانواده‌های شهیدان (عبوری و رمضان‌پور) به مکه مکرمه مشرف شده بودند. این عزیزان شب نوزدهم ماه، علی را هنگام طواف در جوار خانه خدا می‌بینند.  

یکی از خواهران آن شهدا در پی دیدن او، به دنبالش می‌دود، اما سید علی را در میانه راه گم می‌کند. این اتفاق در شب‌های ۲۱ و ۲۳ رمضان نیز تکرار می‌شود. آن‌ها بعد از بازگشت‌شان به ایران، این ماجرا را برای من تعریف کردند. دقیقا در همان روز‌ها بود همسایه روبروی خانه‌مان هم خواب دید که کوچه پر از گوسفند است و علی با لباس احرام در میانه آن ایستاده است.

بعد از این حکایت‌ها با چند نفر از علما صحبت کردیم. تصمیم گرفتم به نیابت از وی به حج تمتع بروم. بعد از آن بود که روی سنگ مزارش نوشتیم: شهید حاج سید علی دوامی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار