برشی از کتاب/

اگر شهید نشدم ازدواج می‌کنم

در کتاب سربندهای بی‌سر آمده است: سید علی به من گفت: «من بیست‌ویکم به دنیا آمدم و اگر قرار باشد شهید شوم، بیست‌ویکم این اتفاق می‌افتد. اگر بیست‌ویکم شهید نشدم، به ساری برمی‌گردم و ازدواج می‌کنم.»
کد خبر: ۵۱۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ - 15April 2022

اگر شهید نشدم ازدواج می‌کنمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، یادنامه سردار شهید «سید علی دوامی» در قالب مجموعه کتاب‌های «سربند‌های بی‌سر» با پژوهش و تألیف «مریم شهبازی» از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سال ۵۰۰ نسخه پالتویی در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسید.

در بخشی از کتاب آمده است:

مادر چند باری از علی خواسته بود ازدواج کند، اما او می‌گفت: «تا زمانی که جنگ هست، من نمی‌توانم ازدواج کنم مگر این‌که جنگ تمام شده باشد و من شهید نشده باشم. آن وقت به تشکیل خانواده فکر می‌کنم.»

بعضی مواقع نیز به شوخی در جواب می‌گفت: «من با دختران این‌جا ازدواج نمی‌کنم، چون می‌خواهم با حوریان بهشتی ازدواج کنم.»

رضا نیکدوز، دایی و هم‌رزم شهید می‌گوید:

«بعد از والفجر ۱۰، چند نفری با هم به مرخصی آمده بودیم. خبر رسید که عراق، فاو را پس گرفته است. تصمیم گرفتیم مرخصی تمام نشده، به خط برگردیم. به اندیمشک که رسیدیم، سید علی به من گفت: «من بیست‌ویکم به دنیا آمدم و اگر قرار باشد شهید شوم، بیست‌ویکم این اتفاق می‌افتد. اگر بیست‌ویکم شهید نشدم، به ساری برمی‌گردم و ازدواج می‌کنم. من پیش خودم گفتم: حالا کو تا بیست‌ویکم، اما دقیقا همان سال، بیست‌ویکم رمضان شهادت برایش رقم خورد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها