فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

شهید «صیاد» میدان دار وحدت و انسجام میان نیروهای مسلح بود

سردار کریمی با بیان اینکه شهید «صیاد شیرازی» یک انسان مومن، متعهد و انقلابی بود، گفت: شهید صیاد میدان دار وحدت و انسجام میان نیروهای مسلح بود.
کد خبر: ۵۱۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴ - 14April 2022

شهید «صیاد» میدان دار وحدت و انسجام میان نیروهای مسلح بود/ گفتمان سازی در حوزه دفاع مقدس از اهداف دانشنامه استانی است/ ۲۱۰ مقاله علمی در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی تهیه شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی با گرامیداشت یاد و خاطر شهید «علی صیاد شیرازی» اظهار داشت: سپهبد شهید «صیاد شیرازی» یک انسان مومن، متعهد و انقلابی بود که به عنوان یک الگوی کامل اخلاق، مدیریت جهادی و فرمانده توانمند مطرح است و شهید «صیاد» میدان دار وحدت و انسجام میان نیروهای مسلح بود و همواره برای رضای خدا کار می کرد و پیشگام در امر ولایت پذیری بود و خدمات این شهید بزرگوار در صیانت از ارزش اسلامی همواره ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس جهاد تبیین است، گفت: استان مرکزی از سال های گذشته اقدامات بزرگی را در این خصوص آغاز کرده و کنگره شهدای استان مرکزی یک جهاد تبیین بود که گام دوم کنگره در حوزه های مختلف اندیشه های امامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نقش استان مرکزی در انقلاب و دفاع مقدس ادامه دارد.

سردار کریمی افزود: یکی از اقدامات در ذیل کنگره تهیه دانشنامه دفاع مقدس بود که به پشتوانه بیش از یک میلیون سند جمع آوری شده در استان در حوزه جنگ تحمیلی و زیرساخت های کنگره به پیشرفت های چشمگیری دست یافته و خوشبختانه استان مرکزی در تهیه دانشنامه جزء استان های برتر است و دانشنامه یک جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است.

وی گفتمان سازی در حوزه دفاع مقدس را یکی از اهداف دانشنامه خواند و بیان کرد: گفتمان سازی دانشنامه با کار علمی و پژوهشی و پای کارآوردن ظرفیت های دانشگاهی و تجربیات ارزشمند فرماندهان و پیشکسوتان در حال انجام است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: یکی از مهمترین محورهای فعالیت در دانشنامه تولید علم و پژوهش محوری در حوزه دفاع مقدس است و خروجی این اقدام تحقق جهاد علمی است که برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت که یکی از آنها تربیت نخبگان و پژوهشگران و بهره برداری از گنج دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: دانشنامه دفاع مقدس به طور مستند، مستدل، منطبق با عقل و منطق و روایت های عالمانه در برگیرنده کلیه موضوعات در حوزه جنگ تحمیلی است که علاوه بر اینکه برای نسل جوان کاربردی خواهد بود فرهنگ دفاع مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می دهد.

سردار کریمی اضافه کرد: خوشبختانه باب فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس به برکت کنگره در استان باز شده و همه باید از این فرصت ارزشمند برای انتقال حماسه های هویت ساز به نسل جدید استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدای استان مرکزی به عنوان یک الگوی جامع در حوزه دفاع مقدس در کشور مطرح است،گفت: امروز باید در تهیه دانشنامه الگوی موفق ارائه دهیم که این نیازمند مشارکت و هم افزایی همه جانبه است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: تبیین فرهنگ دفاع مقدس مامی توانیم را به نسل جدید می آموزد و نقش مهمی در امید آفرینی و فتح قله های بلند پیشرفت و سعادت دارد و دانشنامه دفاع مقدس یک فرصت ارزشمند برای احیای مامی توانیم و حماسه های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نیازهای امروز در گام دوم انقلاب تبدیل گفتمان دفاع مقدس به راهبرد عملی است و مراکز علمی و دانشگاهی باید به تحقق این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: بیش از ۲۱۰ مقاله علمی در راستای تهیه دانشنامه تهیه شده که قابل تقدیر است و برای تهیه جلد اول دانشنامه با توجه به حروف الفبا بودن موضوعات و مداخل تسریع در امر مقاله نویسی یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار