مولوی ابوبکر شادروز در تشییع شهدای گمنام مطرح کرد

به برکت شهدا شیعه و سنی با وحدت در کنار هم قرار دارند

امام‌جمعه نریمانی گفت: شهدا متعلق به خداوند متعال هستند. شهدا زنده‌اند هرچند از دید ما غایبند و همه ما را در کنار هم قرار می‌دهند بجای اینکه در برابر هم قرار دهند.
کد خبر: ۵۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ - 22August 2015

به برکت شهدا شیعه و سنی با وحدت در کنار هم قرار دارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، پیکر مطهر دو شهید گمنام از کاروان شهدای گمنام خطشکن میهمان روستای نریمانی شد. مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام عملیات خیبر و بدر با حضور اقشار مختلف مردم شیعه و سنی روستای نریمانی از مسجد جامع این روستا آغاز و پیکر این دو شهید والامقام بر روی دستان مردم شهیدپرور تا مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) محل خاکسپاری تشییع شد.

مولوی ابوبکر شادروز امامجمعه و جماعت نریمانی و مدیر کانون فرهنگی اتحاد در حاشیه این مراسم گفت: ما به حضور شهدا در نریمانی احساس غرور و افتخار میکنیم، چون شهدا برای ما غرورآفرین و افتخارآفرین بودند. اگر شهدا در بین ما نیستند یاد شهدا، وجود آنها را در بین ما زنده میکند. با توجه به آیات قرآن کریم در خصوص اینکه شهدا زندهاند و در نزد خدا روزی میخورند به این حقیقت میرسیم که شهدا متعلق به خداوند متعال هستند. شهدا زندهاند هرچند از دید ما غایباند. شهدا همه ما را در کنار هم قرار میدهند بجای اینکه در برابر هم قرار دهند.

تفرقه هدف اصلی گروه های افراطی

وی افزود: بیداری اسلامی که امروز در جهان شکلگرفته است به برکت خون شهداست. گروههای افراطی و ضاله از قبیل داعش و تکفیریها قصد دارند مسلمین و اقشار جامعه اسلامی را در برابر هم قرار بدهند، اما پیام شهدا این است که باهم باشید و اتحاد داشته باشید چون وحدت از خدای رحمان است و تفرقه از شیطان است.

مدیر کانون فرهنگی اتحاد تصریح کرد: امروز هدف اصلی شیطان بزرگ امریکا، این است که بین مسلمانان و کشورهای اسلامی اختلاف بیندازد و حکومت کند. ما باید نعمت عظمای امنیت را در جمهوری اسلامی، که در دنیا نمونه است را قدر بدانیم و در حفظ این نعمت تلاش کنیم. هر کس برخلاف عمل کند آب به آسیاب دشمن ریخته است.

در ادامه به نظرات و دیدگاههای جمعی از اساتید حوزه در خصوص تشییع و تدفین شهدای گمنام در حوزه علمیه امام صادق (ع) میپردازیم.

شهدا رفتند تا اسلام بماند

حجتالاسلاموالمسلمین سید جعفر طباطبایی گفت: چه پدرها و مادرانی که سالها چشمبهدر دوختهاند تا عزیزشان بیاید و همچنان این انتظار باقی است. شهدا رفتند تا اسلام بین ما بماند. مسیر زندگی آنها بهگونهای نبود که بعد از شهدا عمارتها ساخته شود و یا عدهای بهواسطهٔ این عزیزان به پست و منصبی برسند. روح این شهدا برای ما دفع دشمن میکند. تحولات منطقه باید برای ما عبرت باشد. در اکثر کشورهای منطقه جنگ و خونریزی است اما ایران اسلامی به برکت خون شهدا در آرامش و امنیت به سر میبرد.

شهدا گل جامعه هستند

حجتالاسلام رجب رضایی از بنیانگذاران حوزه علمیه امام صادق (ع) گفت: شهدا گل جامعه هستند و هرکجا باشند منبع خیر و برکت هستند. شهادت عشق است و شهدا برای خدا رفتند و همین حرکت در مسیر حق باعث شد راهشان راه روشن و بیبدیلی باشد.

شهدا افشا کننده چهره نفاق

حجتالاسلاموالمسلمین حسینی مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گفت: حضور شیعه و سنی در مراسم تشییع این دو شهید سعید، نشان از اتحاد دارد. این مدرسه برکات زیادی داشته است و امام صادق (ع) علتی شد که این دو شهید عزیز در حوزهای که مزین به آن امام همام است به خاک سپرده شوند و این منطقه از برکت حضور این شهدا برخوردار شود. این شهدا میهمان خدا هستند و با همین اعتقاد مردم روستای نریمانی و حوزه علمیه امام صادق (ع) میزبان شهدا شد. حضور شهدا در روستای نریمانی مایه آرامش مردم است و افشا کننده چهره نفاق است.

شهدا بهترین یاوران هستند

حجتالاسلام سیدعلیرضا ذاکری از اساتید حوزه گفت: تدفین شهدا در مدرسه علمیه امام صادق (ع) یک افتخار است. کسانیکه راه دین را پیمودند و آن را تثبیت کردند و با جهاد و عملشان و نثار خونشان به اوج رساندند درجایی به خاک سپرده میشوند که هدفش اعتلای اسلام و ترویج کلام امام صادق (ع) است و این را باید حوزه معظم بشمارد. شهدا بهترین یاوران هستند و باید از این شهدا حاجت گرفت. شهدا برای برقراری امنیت جان خود را فدا کردند. به همان مقدار که شیعه بدهکار و مدیون شهداست اهل سنت هم به همین میزان به شهدا بدهکار است.

نظر شما
پربیننده ها