معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

جوان سازی جمعیت یکی از مهمترین مطالبات رهبرمعظم انقلاب اسلامی است

«عزیزی» گفت: جوان سازی جمعیت یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات رهبرمعظم انقلاب اسلامی بوده و از نیاز‌های ضروری کشور است.
کد خبر: ۵۱۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲ - 14April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «علی اکبر عزیزی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در حاشیه کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، زنان و خانواده گفت: جوان سازی جمعیت یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مطالبات رهبرمعظم انقلاب اسلامی بوده و از نیاز‌های ضروری کشور است.

وی افزود: امروز با حضور اعضای محترم کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، زنان و خانواده بر اجرای قانون جوانی جمعیت که در ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره ابلاغ شده تاکید و در این خصوص مصوبات خوبی به تصویب رسید.

معاون استاندار ادامه داد: بر اساس این قانون در حوزه فرزندآوری از خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر، حمایت‌های مادی از جمله تامین زمین و مسکن، اعطای خودرو شخصی، تسهیلات بانکی صورت گرفته و مرخصی ویژه این موضوع نیز به کارکنان دولت اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط مکلف شدند تا در این زمینه به صورت دقیق و با تشریح جزئیات اطلاع رسانی کنند تا مردم و به ویژه خانوار‌های هدف (دارای سه فرزند و بیشتر) و همچنین خانواده‌هایی که قصد فرزند آوری داشته باشند در جریان چگونگی بهره مندی از این حمایت‌ها قرار گیرند.

عزیزی گفت: این خانواده‌ها در اولویت حمایت بوده و دستگاه‌های ذیربط نیز باید طرح‌های اجرایی در این زمینه را تبیین و به دستگاه‌های تحت امر خود ابلاغ کرده و بر اجرای آن نظارت نمایند.

وی از تشکیل قرارگاه اجرای قانون جوانی جمعیت به عنوان یکی از مصوبه‌های این جلسه یاد کرد و افزود: ازخانواده‌ها می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به این طرح داشته و در راستای تشویق فرزندان به ازواج و فرزندآوری تلاش کنند.

معاون استاندار خاطر نشان ساخت: همچنین طرحی با عنوان طرح «سامان خانواده» در سند تحولی استان که از امسال تا ۱۴۰۵ در این دولت اجرایی می‌شود با مسئولیت دکتر «رحیمی نسب» دیده شده، تا در خصوص بحت ازدواج، فرزند آوری و حمایت‌هایی که می‌توان در این زمینه انجام داد، اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار