مشاور قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران:

بن تخفیف کتاب فقط در خرید مجازی قابل استفاده است

امجدیان گفت: خرید کتاب از طریق بن‌های تخفیف صرفا در فضای مجازی قابل استفاده است.
کد خبر: ۵۱۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ - 17April 2022

بن تخفیف کتاب فقط در خرید مجازی قابل استفاده استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کیوان امجدیان مشاور قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در رادیو گفتگو درخصوص رفت و برگشت نمایشگاه کتاب میان شهر آفتاب و مصلی امام خمینی (ره)، اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادی نیازمند برنامه ریزی بلند مدت چندین ماهه است و چیزی نیست که بخواهیم در ۲۰ روز به زمان برگزاری دست به جا به جایی مکانی آن بزنیم.

سردبیر خبرگزاری کتاب ایران افزود: به واسطه برخی اطلاعات اشتباه به مدیران شهرداری، آنان تصور کرده بودند امسال قرار است نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود.

امجدیان استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب را دست مایه‌ای قرار داد و بازدید از نمایشگاه حضوری کتاب را پر رونق پیش بینی کرد.

به گفته این روزنامه نگار نشانه دیگر، استقبال ناشرانی است که از هم اینک تقاضای حضور در نمایشگاه حضوری را داده‌اند و این دو فاکتور، نشانه‌ای از استقبال احتمالی از این نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: شخصا معتقدم فروش کتاب و فزونی گرفتن جمعیت بازدید کننده در نمایشگاه از اهمیت برخوردار است، ولی مسئله مهم تر، [بازدیدهاست].

امجدیان به مثالی در نمایشگاه‌های خارج کشور اشاره کرد که با وجود نبود هیچ گونه خرید و فروشی، صرفا انعقاد قرارداد و بازدید را درپی دارد و این مهم باید در نمایشگاه کتاب تهران نیز رخ دهد.

سردبیر خبرگزاری کتاب ایران چنین اتفاقی را برای کشورمان به یک جراحی تشبیه کرد که با درد و خونریزی بسیار همراه خواهد بود و می‌بایست با برنامه ریزی دقیق اتفاق افتد.

امجدیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اگر مردم بن کتاب در اختیار داشته باشند و در نمایشگاه کتاب حضور یابند، کسی بن را از آن‌ها قبول نمی‌کند و از این ظرفیت صرفا می‌توان در فضای مجازی بهره برداری کرد.

وی این مسیر را گامی نخست برای عادت دادن مردم به روش خرید مجازی کتاب عنوان کرد که موجب می‌شود در نمایشگاه کتاب صرفا بازدیدکننده و انتخاب گرِ کتاب باشند.

امجدیان به رادیو گفتگو گفت: شخصا شهامت خوبی در مسئولین می‌بینم و تصور می‌کنم اگر رسانه‌ها نیز همراهی کنند و دست به بمباران خبری نزنند، از یکی دو دوره دیگرِ نمایشگاه کتاب می‌توان شاهد چنین رخدادی بود.

وی همچنین به ابعاد فرهنگی نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: ما باید به مردم نشان دهیم که به جز خرید و فروش می‌توان اتفاقات خوب دیگری را نیز در نمایشگاه رقم زد که مخاطب را ترغیب به حضور در این رویداد فرهنگی کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها