یادداشت/ سعید شهرابی فراهانی

این ارتش نه حذف شدنی است و نه تضعیف شدنی

همان‌گونه که در ابتدای انقلاب اسلامی عده‌ای سعی در محو و تضعیف ارتش داشته‌اند؛ در سال‌های پس از جنگ تا همین امروز نیز خط مشابهی از طرف دشمنان اقتدار کشور و همچنین (با کمال تاسف) توسط شبه‌کارشناسان نیمه‌مطلع تکرار شده است.‌
کد خبر: ۵۱۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ - 18April 2022

این ارتش نه حذف شدنی است و نه تضعیف شدنی!گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس - سعید شهرابی فراهانی تحلیلگر مسائل سیاسی؛ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی مختلفی به بهانه ظاهرا موجه، ولی باطناً شیطنت‌آمیز در پی انحلال ارتش و یگان‌های سرآمد آن بودند. ارتشی که به زعم آنان در راستای پیشبرد اهداف سلطنت طاغوت و استکبار آمریکایی سازماندهی و تجهیز شده بود.

بینش بصیرتمندانه و نگاه نافذ امام خمینی (ره)، شاگرد خلف و برجسته ایشان امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) و نخبگانی مانند شهید سرافراز مصطفی چمران؛ در دفاع از بدنه سالم و صالح ارتش در برابر کج‌فهمی‌ها و توطئه‌ها؛ زمینه‌ساز بالندگی ارتشی شد که چندین دهه بعد، شانه به شانه مدافعان حرم و فرمانده شهید حاج‌قاسم سلیمانی به مصاف فتنه مخوف داعش رفتند و سربلند از آزمون بصیرت سیاسی و جنگاوری نظامی بیرون آمدند. سالیانی دیگر لازم است تا ناگفته‌های دفع فتنه تکفیری‌ها از شام و عراق، من جمله مجاهدت‌های ارتشیان مدافع حرم بازگو شود.

همان‌گونه در ابتدای انقلاب، عده‌ای سعی در محو و تضعیف ارتش داشته‌اند؛ در سال‌های پس از جنگ تا همین امروز نیز خط مشابهی از طرف دشمنان اقتدار کشور و همچنین (با کمال تاسف) توسط شبه‌کارشناسان نیمه‌مطلع تکرار شده است.‌ ای کاش، ارتش ۴۸ هزار شهید در جنگ تحمیلی نمی‌داشت تا جفا‌های این‌چنینی در حق شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان دیروز این شجره طیبه کمتر دل را به درد می‌آورد و‌ ای کاش ارتش در خط مقدم میدان جهاد خدمت‌رسانی در سیل و زلزله و کرونا و ... نمی‌بود تا شرمندگی مخیله‌هایی که به دنبال کمرنگ کردن و بی‌رنگ ساختن ارتش بوده و هستند؛ ولو به مقدار سر سوزنی کمتر می‌شد.

نادیده‌گیری ارتش و تجاهل نسبت به اقدامات آن، فرایندی است که زمینه شیطنت و خباثت بدخواهان مردم را فراهم می‌آورد. جریان رسانه‌ای شیطانی که به خیال خام و احمقانه خود، در هر بزنگاهی به دنبال رو در رو ساختن سپاه و ارتش است؛ بر پایه یک چند لایه حیله‌ای مسموم وارد عمل می‌شود که بر مبنای آن:

- ارتش گام دوم انقلاب اسلامی، همان ارتش نیمه‌جان ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و به جا مانده از دوران سلطنت است.

- تار و پود و فرهنگ سازمانی ارتش، اساساً و اصالتاً وابسته به رژیم سابق است و به همین دلیل سعی شده تا ضعیف نگه داشته شود.

- ارتش قوی، به معنای کاهش نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور است. پس برای تقویت سپاه، باید ارتش را پایین برد.

- باید به عنوان یک محور عملیات روانی، سرکوب شدن ارتشی‌ها را بطور مستمر و دائماً تکرار کرد تا جامعه به این باور برسد که ارتش و سپاه نمی‌توانند در کنار هم قرار بگیرند.

- بی‌تفاوت‌سازی و تشکیک عمومی نسبت به توانمندی‌های ارتش و سیاه‌نمایی چهره سپاه، باید به عنوان بخش مهم تاکتیک‌های مربوط به تضعیف اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و خط مقدم دفاع از امنیت کشور و تمامیت ارضی تثبیت شود.

به فهرست بالا، می‌توان موارد دیگری را اضافه کرد که به دلیل رعایت اختصار و مقتضیات فضای مجازی از آن‌ها صرف‌نظر می‌شود. خلاصه کلام:

بهترین راوی عملکرد ارتش در چهار دهه گذشته، در بین خود خانواده ارتش هستند که قادرند با روایت منصفانه کاستی‌ها و قوت‌های این نهاد انقلابی را به افکار عمومی منعکس کنند.

ارتش و سپاه، دو بازوی قدرتمند فرماندهی معظم کل قوا در تامین استقلال، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور هستند. پیشرفت سپاه، سبب تقویت ارتش است و جهش در توانمندی ارتش موجب تحکیم پشتوانه سپاه است. طرح مباحثی مانند برقراری توازن و تعادل بین ارتش و سپاه، یک آدرس غلط و انحرافی است.

ارتش قابل حذف شدن از معادلات گوناگون نظام نیست، زیرا سپاه ضامن کنش مثبت و رو به جلوی ارتش است. سپاه نیز تضعیف شدنی نیست، چون که ارتش با نقشه‌خوانی صحیح، فراست و درایت و اقدام به موقع؛ حافظ اقتدار آن است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار