با حکم رئیس سازمان سینمایی کشور؛

«روح‌الله سهرابی» مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم شد

رئیس سازمان سینمایی کشور طی حکمی، «روح‌الله سهرابی» نویسنده، کارگردان و قائم مقام سابق انجمن سینمای دفاع مقدس را به عنوان مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم منصوب کرد.
کد خبر: ۵۱۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ - 18April 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با حکم «محمد خزاعی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور، «روح‌الله سهرابی» کارگردان، نویسنده و قائم مقام سابق انجمن سینمای دفاع مقدس بعنوان مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم منصوب شد.

متن این حکم به این شرح است:

«جناب آقای روح الله سهرابی
بنا به پیشنهاد معاونت ارزشیابی و نظارت و با توجه به شایستگی، تعهد و شناخت، شما را به سمت مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم منصوب می‌نمایم. امیدوارم ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های این حوزه و تعامل گسترده با جامعه سینمایی، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، سینماداران و دفاتر پخش تحولات موثر و ثمربخشی را رقم بزنید.

برنامه‌ریزی و سیاستگذاری عرضه، نمایش و پخش آثار سینمایی و غیرسینمایی، تدوین ضوابط و مقررات عرضه و نمایش آثار و محصولات سینمایی و غیرسینمایی، ارزشیابی و نظارت بر عرضه و نمایش آثار سینمایی و غیرسینمایی، تهیه و تدوین ضوابط و مقررات نحوه بازبینی و صدور پروانه نمایش سامانه‌های برخط ویدیویی، همکاری و نظارت در تعیین قیمت نمایش فیلم در سینماها، محصولات شبکه نمایش خانگی و خدمات سامانه برخط ویدئویی، تهیه و تدوین ضوابط و دستورالعمل عرضه محصولات خارجی در کشور و نحوه ارائه محصولات سمعی و بصری داخلی در خارج از کشور، برنامه‌ریزی و اداره شورا‌های صدور پروانه نمایش و انجام امور مربوط به دبیرخانه آنها، صدور پروانه نمایش و گواهی مالکیت فیلم‌های سینمایی و غیرسینمایی، صدور پروانه نمایش برای عرضه یا نمایش فیلم در جشنواره‌های داخلی و خارجی، هفته‌های فیلم و اکران‌های خصوصی، صدور مجوز مواد تبلیغاتی و نظارت بر حسن اجرای آن، حمایت از فعالان حوزه عرضه و نمایش فیلم و نظارت بر عملکرد آنها، ساماندهی و نظارت بر امر اکران فیلم‌های سینمایی و تدوین دستورالعمل اجرایی با هماهنگی صنوف سینمایی ذی‌ربط و انجام سایر امور حسب دستور مقام مافوق از جمله ماموریت‌های مهم این اداره کل بشمار می‌آیند.
موفقیت شما را از خداوند منان خواستارم.»

به گزارش دفاع‌پرس، روح‌الله سهرابی نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان متعهد و خوشنام سینما و تلویزیون است. او آثار سینمایی به نام‌های «خاکستر و برف» و «محدوده ابری» و پرمخاطب ترین سریال سال ۱۳۹۵ تلویزیون ایران با نام «آرام می‌گیریم» را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. رمان سیاسی اجتماعی «تراژدی اسبی که ایستاد» از آخرین آثار تألیفی این هنرمند به‌شمار می‌آید.

سهرابی در تاریخ اول اسفند ۱۳۵۷ در همدان به دنیا آمد. پس از ورود به دانشگاه و تحصیل در زمینه تئاتر فعالیت خود را بیشتر در زمینه ادبیات متمرکز کرد و کتاب‌هایی نیز تألیف و منتشر نمود. پس از عضویت در باشگاه استعدادهای درخشان یک‌بار دیگر به فضای کارگردانی و تئاتر روی آورد و نمایش (عشق شیشه‌ای) را نویسندگی و کارگردانی کرد.

دوره حرفه‌ای فعالیت‌های او از سال ۱۳۸۷ و با ساخت فیلم بلند «محدوده ابری» آغاز شد که مورد تحسین صاحبنظران سینمایی و جشنواره‌ها قرارگرفت. «خاکستر و برف» دومین فیلم سینمایی سهرابی است که با لحنی انتقادی در ژانر دفاع مقدس تولید شد و جوایزی کسب کرد.

سریال ۵۰ قسمتی «آرام می‌گیریم» از دیگر آثار هنری سهرابی است که در نظرسنجی صدا و سیما از مردم، پرمخاطب‌ترین سریال سال ۱۳۹۵ تلویزیون ایران لقب گرفت.

 وی از سال ۱۳۹۲ به این سو در رشته سینما و تلویزیون به تدریس پرداخته است و در سال ۱۳۹۳ مفتخر به دریافت نشان درجه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد شد.

پیش از این «محمدرضا فرجی» مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها