خزاعی خبر داد؛

حمایت سازمان سینمایی از تولید فیلم‌های مربوط به محور مقاومت

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به فرارسیدن روز قدس و تاکید بر گرامیداشت این روز در جهان اسلام، از حمایت سازمان سینمایی برای تولید فیلم‌های بلند، کوتاه و مستند با موضوع مقاومت و مظلومیت فلسطین خبر داد.
کد خبر: ۵۱۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸ - 27April 2022

حمایت سازمان سینمایی از تولید فیلم‌های مربوط به محور مقاومتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی در آستانه فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس با اشاره به اهمیت گرامیداشت این روز در جهان اسلام اظهار داشت: «روز قدس» یادگار امام راحل (ره) است، روزی که منحصر به ایرانیان و شیعیان نیست و باید گفت از اعتباری ویژه در جهان اسلام برخوردار است. هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند از آنچه در قدس شریف می‌گذرد و همچنان با حمایت غرب ادامه دارد، چشم‌پوشی کند. در تمام این سال‌ها، روز قدس، محلی برای وحدت مسلمانان و آزادگان جهان بوده و اجازه نداده خون پاک مردم مبارز فلسطین لگدمال جوسازی رسانه‌های غربی شود. رسانه‌هایی که اخبار تجاوز رژیم اشغالگر فلسطین را وارونه جلوه داده و اجازه نمی‌دهند تعدی و بی‌احترامی مداوم صهیونیست‌ها به قبله نخستین مسلمانان، به گوش آزادگان جهان برسد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: سینمای ایران، در همه این سال‌ها همراه مردم فلسطین بوده است. همراه و همصدا با همه مبارزان علیه ظلم و بی‌عدالتی و توسعه طلبی بیگانگان در کشور‌های اسلامی. جشنواره‌ای همچون جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» عرصه‌ای برای تجلی هنر هنرمندانی بوده که مقاومت را در هر جای جهان که باشد، به تصویر کشیده و سیمای روشن قهرمانان عدالت خواه و جسوری که سر به ظلم خم نکردند، ترسیم کرده است. بسیار آثار فاخر تصویری درباره مقاومت در فلسطین، سوریه، عراق، یمن و کشور‌های اسلامی در جشنواره‌های مختلف سینمایی عرضه و دیده شده است.

خزاعی افزود: در آستانه برگزاری روز قدس با احترام به روح پرفتوح امام راحل (ره) و به تاسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره نماد ظلم‌ستیزی و در کنار فلسطین مظلوم بوده‌اند، به سینماگران اعلام می‌کنیم که از آثار مربوط به فلسطین شریف و محور مقاومت در سازمان سینمایی حمایت خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی گفت: امروز در جهان سینما، تصویر و رسانه، سازنده افکار و ایجاد کننده امواج هستند. پیروز میدان‌های جنگ، آنانی هستند که صاحب رسانه‌اند و با زبان تصویر سخن می‌گویند. در جهان اسلام، نیازمند توسعه صنعت نمایش هستیم. ایران به عنوان مهمترین سینما در جهان اسلام، باید پرچمدار تولید و نمایش آثاری باشد که واقعیت آنچه بر مسلمانان می‌گذرد، نشان دهد.

خزاعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: زیر مجموعه‌های سازمان سینمایی (بنیاد سینمایی فارابی، انجمن سینمای جوان و مرکز گسترش) میزبان و پذیرایی ایدهها، طرح‌ها و فیلمنامه‌های سینماگرانی است که درباره فلسطین و محور مقاومت باشند.

وی ادامه داد: امیدوارم در کنار سینمای بلند و کوتاه، در حوزه مستند (به واسطه واقع‌نمایی‌اش) شاهد رشد تولید آثار درباره فلسطین و محور مقاومت باشیم. سینماگران این حوزه و سایر حوزه ها، به طور قطع، علاقه‌مند به ثبت حقیقت هستند و سازمان سینمایی با حمایت آنها، شعله حقیقت جویی را در جان این هنرمندان روشن نگاه می‌دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار