معاون سیاسی سپاه:

نظام دینی با حمله و کودتا ساقط نمی‌شود/ جهاد تبیین راهکار مقابله با «جنگ شناختی» است

سردار جوانی با بیان اینکه جهاد تبیین راهکار مقابله با جنگ شناختی دشمن است، گفت: دشمن در این جنگ به دنبال تصویرسازی منفی و غلط از جبهه انقلاب و نظام دینی است که این کار را با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی انجام می‌دهد.
کد خبر: ۵۱۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ - 18April 2022

ابزار دشمن در جنگ شناختی رسانه و فضای مجازی است/ دشمن با حمله و کودتا نمی‌تواند نظام دینی را ساقط کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در نشست جنگ شناختی که در بخش جریان و حرکت نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، اظهار داشت: امروزه دشمنان ما می‌دانند قدرت نظامی آن‌ها کارساز نیست و جمهوری اسلامی به یک قدرت بازدارندگی رسیده است و از طرف دیگر برآورد کرده‌اند جنگ اقتصادی علیه ایران ناکارآمد است؛ چون جمهوری اسلامی می‌تواند از تحریم‌ها عبور و آن‌ها را بی اثر کند؛ لذا به این جمع‌بندی رسیدند که برای اینکه بتوانند جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کنند، باید در باور‌ها و اعتقادات مردم دستکاری و تغییر ایجاد کنند.

وی افزود: آن‌ها به این جمع‌بندی رسیدند تا زمانی که فکر و باور و اعتقادات مردم همانند ولی فقیه و رهبر دینی باشد با پشتیبانی ملت از رهبری در ایران هیچ‌گاه نخواهند توانست بر ایران غلبه کنند؛ به همین دلیل به این نتیجه رسیده‌اند که باید بین باور‌ها و اعتقادات و ارزش‌های مردم با رهبری و نظام دینی در ایران فاصله بیاندازند که این کار را فقط از طریق «جنگ شناختی» می‌توانند انجام دهند؛ لذا هدف اصلی جنگ شناختی، ایجاد تغییر در باور‌ها و اعتقادات و ارزش‌هاست.

سردار جوانی اضافه کرد: در واقع آنان می‌خواهند به نوعی ذهن را تصرف کنند؛ یعنی اگر دشمن با جنگ نظامی به دنبال تصرف سرزمین است در این جنگ به دنبال تصرف دل‌ها و ذهن‌هاست و می‌خواهد نحوه اندیشیدن را مدیریت کند که ابزار آن نیز رسانه و فضای مجازی و ماهواره است و در این مسیر از روش‌های مدرن استفاده می‌کنند. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که انبوهی از رسانه‌ها با استفاده از هزاران هنرمند و کارشناس رسانه و ارتباطات به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا باور‌های مردم به‌ویژه جوانان را تغییر دهند.

وی ادامه داد: آن‌ها حتی در تلاش هستند تا نگاه و فهم مردم را نسبت به پدیده‌های مختلف را تغییر دهند؛ مثلاً نگاه جوانان را نسبت به رژیم پهلوی که یک رژیم وابسته، فاسد و دیکتاتور بود را تغییر دهند تا انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) را زیر سوال ببرند و یا یک تصویرسازی از آمریکا داشته باشند که ما می‌توانیم با آمریکا ارتباط داشته باشیم و منافع مان نیز تأمین شود؛ لذا دشمن در جنگ شناختی به دنبال تصویرسازی غلط و منفی از جبهه انقلاب و نظام دینی است و همچنین تصویرسازی غلط مثبت از غیر است. به عبارت دیگر، دشمن می‌خواهد در ارزش‌ها جابجایی ایجاد کند؛ لذا راهکار مقابله با این جنگ شناختی دشمن، «جهاد تبیین» است.

معاون سیاسی سپاه بیان کرد: جهاد روایت و تبیین در جایی است که دشمن ورود پیدا کرده و باید به مقابله برخیزیم؛ چون جهاد به معنای مقابله با دشمن است. یعنی به هر تلاشی جهاد گفته نمی‌شود. جهاد یعنی در میدانی مبارزه کنیم که دشمن از آنجا ورود پیدا کرده است که این جهاد هم به شکل پدافند و هم به شکل آفند صورت می‌گیرد.

وی گفت: دشمن چون به دنبال تصرف دل‌هاست، نباید بگذاریم این دل‌ها تصرف شود و اگر تصرف کرده، باید دل‌ها را از تصرف خارج کنیم؛ دشمن با شبهه‌سازی، القائات و ادراک‌سازی تلاش می‌کند تا دل‌ها را تصرف کند که جهاد تبیین در اینجا مطرح می‌شود و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. رهبر انقلاب نیز با این نگاه فرمودند که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری برای کسانی است که توان انجام این کار را دارند و این تنها کاری است که دشمن به آن امید بسته است تا بتواند شرایط را تغییر دهد و نظام اسلامی را با چالش مردمی روبه‌رو کند.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: دشمن با تغییر باور‌ها به دنبال بدبینی، بی اعتمادی، مأیوس کردن، ناامید کردن و معرفی نظام دینی به‌عنوان عامل مشکلات و همچنین ایستادن در مقابل آمریکا را عامل مشکلات دانستن در تلاش است تا بتواند با برجسته‌سازی مشکلات و سرپوش گذاشتن بر روی دستاوردها، نارضایتی را در جامعه افزایش دهد و نظام را از داخل با چالش روبه‌رو کند. در واقع دشمن تلاش می‌کند تا تقابل بین ملت و نظام را شکل دهد؛ بنابر این، دشمن به این نتیجه رسیده که نظام دینی را همان کسانی می‌توانند ساقط کنند که آن را ایجاد کرده‌اند؛ لذا با بمب و حمله و کودتا نمی‌توان نظام دینی را ساقط کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها