فرمانده نیروی زمینی ارتش:

شناخت جایگاه ولی فقیه یکی از مصادیق «جهاد تبیین» است

امیر سرتیپ حیدری گفت: یکی از مصادیق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جهاد تبیین، شناخت جایگاه ولی فقیه در جامعه است.
کد خبر: ۵۱۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ - 21April 2022

شناخت جایگاه ولی فقیه یکی از مصادیق جهاد تبیین استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با اشاره به اهمیت مساله جهاد تبیین اظهار داشت: جهاد تبیین موضوعی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سال گذشته بر آن تاکید کردند و سه قید برای این فریضه عنوان کردند و فرمودند که جهاد تبیین امروز یک امر قطعی، فوری و همگانی است.

وی افزود: ما در نیروی زمینی هیاتی را ساماندهی کردیم به عنوان هیات جهاد تبیین که در سطح این نیرو سعی می‌کنیم این امر واجب را با فوریت انجام دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص ضرورت شناخت جایگاه ولی فقیه گفت: با رجوع با آیات قرآن علی‌الخصوص سوره مبارک حمد انسان بایستی در مسیر صراط مستقیم حرکت کند و این صراط مستقیم در زمان حیات رسول اکرم (ص) خود آن حضرت است و در زمان معصومین علیهم السلام، امامان دوازده‌گانه هستند و در زمان ما و عصر غیبت، ولی فقیه نماد صراط مستقیم است و این باور در نیروی زمینی نهادینه شده و یکی از افتخارات نیروی زمینی، ولایتمداری این نیرو است.

امیر حیدری همچنین ضمن بیان اقدامات و فعالیت‌های گسترده این نیرو عنوان کرد: ما در نیروی زمینی برای فرماندهان اصولی را به عنوان اصول فرماندهی بیان کرده ایم که منبعث از تدابیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است که این سه اصل عبارتند از ولایتمداری، شایسته‌سالاری و عدالت‌محوری. اما این اصول که تئوری محسوب می‌شوند به تنهایی به عرصه ظهور و عمل درنمی آیند؛ لذا نیاز به فروعی دارند که با انجام آن‌ها بتوانیم این اصول را از یک سری اصول نظری صرف خارج کنیم؛ بنابراین ما طرح‌های سی‌گانه «لبیک» را که ریشه در فرامین و فرمایشات رهبری عزیز انقلاب دارد، طراحی کردیم که این اصول و فروع در واقع نقشه راه نیروی زمینی است.

فرمانده نزاجا در پایان ضمن توصیه به دانشجویان دافوس ارتش که در آینده مشاغل مدیریتی و فرماندهی را عهده‌دار خواهند شد، گفت: فرمانده علاوه بر نقش فرماندهی، دو نقش دیگر دارد تا با توسل به آن‌ها بتواند در رشد و تعالی خود و نیرو‌های زیرمجموعه موفق باشد و این دو نقش عبارتند از نقش پدری که فرمانده زیرمجموعه خود را بایستی مانند یک خانواده ببیند و در امور زندگی کارکنان خود و رفع مشکلات ایشان تلاش نماید و دیگری نقش رهبری است که بنا بر فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا، فرماندهی جوهره‌ای از رهبری و هدایتگری دارد و با توجه دادن فرماندهان به عمق این موضوع، سعی کرده ایم بر تعالی معنوی و بصیرتی فرماندهان بیفزاییم.

در پایان این مراسم از خانواده شهید سرلشکر محمد وفایی و همچنین امیر سرتیپ دوم اسماعیل توکلی از پیشکسوتان دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار