معرفی کتاب؛

«شمشیری برای لبخند مجاهدان»

کتاب «شمشیری برای لبخند مجاهدان»، به نقش گردان 409 حمزه سیدالشهدا (ع) استان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس می‌پردازد که به نویسندگی «علی کیخا» به نگارش در آمده است.
کد خبر: ۵۱۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۷ - 22April 2022

«شمشیری برای لبخند مجاهدان»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «شمشیری برای لبخند مجاهدان» کتابی است که در آن به نقش گردان 409 حمزه سیدالشهدا (ع) استان سیستان و بلوچستان در  دوران دفاع مقدس می‌پردازد و با قلم «علی کیخا» به نگارش درآمده است.

این کتاب در سال 1399 در 200 صفحه توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

بخشی از متن کتاب:

هرچند از آبان سال 1361 در منطقه گیلان غرب زمزمه تشکیل یگان رزم مستقل سیستان و بلوچستان توسط قاسم میرحسینی و سایر فرماندهان بومی سپاه استان در دفاع مقدس پیگیری شد، ولی بنا به دلایلی تحقق پیدا نکرد. با فرارسیدن عید نوروز 1365 که هنوز دشمن در منطقه عمومی فاو تلاش می‌کرد تا منطقه از دست داده خود را پس بگیرد.

قاسم میرحسینی جانشین عملیاتی لشکر 41 ثارالله برای پیگیری امور رزم لشکر به منطقه فاو رفته بودند. میرحسینی به محبعلی فارسی دستور داد که نیروهای استان را سازماندهی و به خط فاو ـ ام‌البهار حمله کند و بدین صورت اولین یگان رزمی که صد درصد از نیروهای استان سیستان و بلوچستان بودند، در اینجا شکل گرفت.

این گردان برای اولین بار در عملیات کربلای یک وارد عمل شد و برگ زرینی را در کارنامه عملیاتی خود به یادگار گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار