روایت فرمانده‌ای که مثل رزمنده‌ها زندگی می‌کرد/ به جای شورلت آمریکایی موتورسیکلت سوار می‎شد+ فیلم

علیرضا دلبریان از راویان دوران دفاع مقدس به روایتی از زندگی شهید سید خلیل نیازمند پرداخت.
کد خبر: ۵۱۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۷ - 22April 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علیرضا دلبریان» از راویان دفاع مقدس مشهدی در برنامه «ماه من» که سحرگاهان ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شود و بخشی از آن به روایتگری روز‌های دفاع مقدس اختصاص دارد بخشی از سیره زندگی شهیدی را روایت کرد که عشق را در جان نیروهایش زنده می‌کرد.

روایت یک فرمانده که مثل رزمنده‌ها زندگی می‌کرد/ به جای شورلت آمریکایی موتور سکلت سوار می‎شد+ فیلم

این راوی دفاع مقدس اظهار داشت: مهندس سید خلیل نیازمند مهندس ذوب آهن اصفهان بود در سال ۱۳۶۰ به حسب وظیفه کارخانه را رها کرد و فرمانده سپاه شد. لباس سپاه را می‌پوشید و با دوچرخه در شهر تردد می‌کرد. مثل بچه‌ها ساده زیست بود، جلسه انتقادات در کاشمر داشتیم و شهید نیازمند می‌نشست و از بچه‌ها می‌خواست انتقاد کنند. بچه‌ها راحت صحبت می‌کردند و تا به شخص نیازمند انتقاد داشتند، می‌گفتند. مثلا یکبار گفتند که شما در برنامه کوهنوردی گفتید فلان غذا را بیاورید چیز دیگری آوردید در فلان جا گفتید نماز اول وقت، ولی دیرتر رسیدید، که نیازمند توضیح می‌داد.

وی افزود: یکسری آشپزخانه برای نیازمند غذا کشید، آشپزخانه کمی تحویلش گرفت و خورشتش را بیشتر کرد، وقتی آمد کنار بچه‌ها بنشیند به غذای بچه‌ها نگاه کرد تا چشمش به غذای بچه‌های سپاه افتاد دید غذای بقیه کمتر خورشت دارد لب به غذا نزد، برگشت به آشپزخانه و به آشپز تشر زد و گفت تو ما را داری جهنمی می‌کنی، ظرف غذا را گذاشت و آمد بیرون. آن روز سید خلیل نیازمند غذا نخورد و آمد بیرون. آن روز فرمانده برای یک ذره فرق گذاشتن ناراحت شد، این‌ها عشق را در ما زنده کردند.

دلبریان روایت کرد کرد: یک ماشین مدل بالای شورلت آمریکایی از قاچاقچیان گرفته بودند که در گوشه مقر سپاه خاک می‌خورد، کسی سوار نمی‌شد. نیازمند با تعجب می‌گفت من ماشین خارجی سوار شم؟! همین موتورسیکلت خوب است، کفایت می‌کند و با دوچرخه رفت و آمد می‌‎کرد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار