عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی:

ماه رمضان یک دوره فشرده تمرین سبک زندگی اسلامی است

هاشمی فشارکی گفت: ماه رمضان یک دوره فشرده یک ماهه تمرین سبک زندگی اسلامی خواهد بود و این سبک زندگی یکی از توصیه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب است.
کد خبر: ۵۱۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸ - 21April 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید جواد هاشمی فشارکی» عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از نمازجمعه شهر دماوند اظهار داشت: ماه رمضان والاترین، بافضیلت‌ترین و بابرکت‌ترین ماه سال بوده و ماه میهمانی خدا، ماه نماز و روزه و دعای سحر و افطار؛ ماه تذکیه نفس و بندگی خدا است؛ ماه نزول قران و ماه بهار قران بوده و پر از ثواب در تلاوت قران است؛ ماهی که تاکید زیادی بر تلاوت با تدبر در مفاهیم کلام الهی شده است. با تلاوت مدبرانه بازخوانی دستورات جامع الهی صورت گرفته و دریافت مفاهیم بیشتری به دست می‌آید تا انسان جلا یافته و تجدید حیاتی برای زندگی آن صورت گیرد.

تمرین سبک زندگی اسلامی رمضانه

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ادامه گفت: از آنجا که اسلام یک دین جامع و کامل برای همه شئون زندگی است؛ لذا علاوه بر تعامل با خالق خویش، معیار‌هایی برای تعامل انسان با خویشتن خویش و همچنین نزدیکان و همنوعان داشته و حتی برای تعامل با حیوانات و نباتات و محیط زیست دارد و نیز وظایفی را که در قبال نظام اسلامی دارد؛ در دستورات الهی در قران کریم بیان شده است و با تأکیداتی که در تلاوت با تدبر در ماه مبارک رمضان شده است؛ ادراک بیشتری جاصل شده و به اصلاح و ارتقاء زندگی به سمت کمال الهی منجر خواهد شد.

وی افزود: ماهی که اصلاح وضع موجود و به‌سازی آن با تمرین، سبک زندگی اسلامی فردی و اجتماعی را به همراه دارد و به عبارتی یک دوره فشرده یک ماهه تمرین سبک زندگی اسلامی خواهد بود و این سبک زندگی یکی از توصیه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب است.

ماه رمضان یک دوره فشرده تمرین سبک زندگی اسلامی است/ دشمنان مهدویت به دنبال نومیدسازی مردم از نظام و انقلاب هستند

گام دوم انقلاب؛ راهبرد‌هایی برای آینده انقلاب

 هاشمی فشارکی در ادامه چکیده‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کرد و گفت: بیانیه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب خطاب به ملت ایران صادر کردند، با مضامین دقیق مجمل گذشته، حال و آینده و تبیین راهبرد‌هایی برای اینده انقلاب؛ در ورود انقلاب به دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ادامه داد: این بیانیه شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاورد‌های بزرگ انقلاب را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده است که آن را عظیم، درخشان، بی‌نظیر و افتخار‌آفرین دانسته و همچنین در آن علل عمده مشکلاتی را که هم‌اکنون کشور دچار آن است را نیز بیان کرده است. همچنین تلاش‌های دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالش‌ها و عیوب درونی کشور نیز در آن بیان شده است و در نهایت برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود‌های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشور تبیین و توصیه شده است.

وی درمورد اینکه خطاب بیانیه بیشتر به جوانان مؤمن انقلابی است، اظهار داشت: خطاب بیانیه به مردم بوده است ولی تاکید آن بر جوانان مومن انقلابی است. این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور است که برای آینده انقلاب؛ راهبر‌های هفت گانه در موضوعات «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، «اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»، «عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن» و «سبک زندگی» در گام دوم انقلاب برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارائه شده است که بایستی مورد توجه و اهتمام همه احاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرارگرفته به نحوی که به عنوان چراغ فروزان در برنامه‌ریزی‌های سالانه ادارات و بخش‌های مختلف جامعه ساری و جاری شود و شهروندان نیز بایستی همواره آن را رصد کرده و مطالبه کنند.

ماه رمضان یک دوره فشرده تمرین سبک زندگی اسلامی است/ دشمنان مهدویت به دنبال نومیدسازی مردم از نظام و انقلاب هستند

تسهیل‌گر و زمینه‌ساز ظهور مهدوی باشیم

هاشمی فشارکی در ادامه اظهار داشت: جدال حق و باطل در عصر حاضر در اوج خود قرار دارد. جبهه مهدویت در برابر تمامی نظام باطل استکباری قرار گرفته و در این نبرد دشمنان مهدویت به صورت جنگ ترکیبی و همه‌جانبه با استفاده از همه روش‌ها و ابزار‌ها توسط جریان انحراف و به شیوه تحریف، به دنبال وارونه‌نمایی واقعیت‌های جامعه و ترویج سبک غربی و مأیوس‌سازی مردم از نظام و انقلاب هستند؛ لذا مؤمنین انقلابی نیز بایستی بر اساس تکلیف «عینی بودن جهاد تبیین» در همه رده‌های سنی در حد استطاعت به تولید و انتشار مطالب صحیح اهتمام بورزند و با جریان تحریف و انحراف مقابله کنند. این جهاد براساس تکلیف بایستی فراگیر باشد.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: علی‌رغم خواسته دشمنان که از وقوع ظهور نگران هستند و سعی می‌کنند مانع آن شوند، شواهد و حوادث «پرچمداری سید یمانی»، «اتفاقات یمن» و «بیداری جهانی» و «تمایل به سمت ایران مهدوی (عج)» است «و لو کره الکافرون و المشرکون و المنافقون» فقط قتل نفس زکیه و صیحه آسمانی مانده است.

وی درمورد اینکه در تحقق آرمان گام دوم انقلاب بایستی زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم، اظهار داشت: ما بایستی در تحقق آرمان گام دوم انقلاب در امتداد نهضت مهدویت و تسهیل‌گر و زمینه‌ساز ظهور مهدوی است بکوشیم؛ لذا جهادگران گام دوم انقلاب جزء منتظران واقعی و سربازان امام مهدی (عج) هستند. ان‌شاءالله بتوانیم در ساختن تمدن نوین اسلامی سهیم باشیم و بایستی در حد اعلای توان خویش توفیق زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما (عج) را کسب کنیم تا به عنوان منتظر واقعی آن حضرت تلقی شویم.

ماه رمضان یک دوره فشرده تمرین سبک زندگی اسلامی است/ دشمنان مهدویت به دنبال نومیدسازی مردم از نظام و انقلاب هستند

ترویج محصولات سبک زندگی اسلامی، ایرانی

هاشمی فشارکی توصیه کرد: شعار سال در راستای گام دوم انقلاب بوده و مناسب است ستاد‌های نمازجمعه تراز گام دوم انقلاب، بستر تسهیل‌گر شعار سال و گام دوم انقلاب باشند و فضا‌هایی جهت ارائه محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های صنعت و کشاورزی و ...، تولیدات بومی، محصولات سبک زندگی ایرانی _ اسلامی در بخش‌های مختلف داشته باشند تا علاوه بر ترویج آن؛ سبب فرهنگ سازی شود و همچنین عامل ایجادکننده پیوند بین بخش صنایع؛ ادارات و شرکت‌های دانش‌بنیان و علاقه‌مندان باشند.

شهرستان دماوند همانند گذشته چون کوه دماوند در برابر جریان تحریف و انحراف

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در انتهای سخن خود گفت: از آنجا که جریان تحریف و انحراف به دنبال قلب واقعیت‌های جامعه، شبهه افکنی، تهاجم فرهنگی و ترویج سبک غربی، تشدید معضلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی و ... و در نهایت به دنبال مأیوس‌سازی از نظام و انقلاب هستند و همچنین دشمن به صورت جنگ ترکیبی؛ همه روش‌ها و ابزار‌ها را به میدان تهاجم آورده؛ لذا مؤمنین نیز بایستی بر اساس تکلیف «عینی بودن جهاد تبیین» در همه رده‌های سنی در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام بورزند و با جریان تحریف و انحراف مقابله کنند.

وی افزود: دشمنان مانع بیداری اسلامی و ظهور هستند ولی آرمان گام دوم انقلاب زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) است؛ لذا شایسته است شهرستان دماوند همانند گذشته، چون کوه دماوند اهداف گام دوم انقلاب را محقق سازد. ان‌شاءالله همه بتوانیم در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته باشیم و در حد اعلای توان خود توفیق زمینه‌سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما (عج) را داشته باشیم.

ماه رمضان یک دوره فشرده تمرین سبک زندگی اسلامی است/ دشمنان مهدویت به دنبال نومیدسازی مردم از نظام و انقلاب هستند

لازم به یادآوری است که شهر دماوند به عنوان شهر نمونه گردشگری ایران در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی کوه دماوند و ۷۴ کیلومتری شرق شهر تهران قرار دارد. جمعیت این شهر براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۴۹ هزار و ۱۲۱ نفر است.

امامزاده عبدالله و خیل‌الله و امامزاده عبدالله و عبیدالله و نیز شهدای دفاع مقدس این شهر را متبرک کرده‌اند. مسجد جامع دماوند در هسته بافت قدیمی شهر و روی تپه قرار دارد. مسجد عتیق دماوند که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد، به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد.

این مسجد در سال ۱۳۳۷ تخریب و بازسازی شده و فقط مناره مدور آجری و یکی از ستون‌های داخل شبستان و بخش‌هایی از اجرکاری قدیمی آنرا برجای گذاشته‌اند. بر روی منار و در شرقی آثاری از خطوط کوفی و عربی برجای مانده‌است و در مجاور مسجد نیز پنج شهید گمنام زیر بقعه‌ای به خاک سپرده شده و محل زیارت نمازگزاران هستند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار