معرفی کتاب؛

شهید «عباس حسنی‌نیا»

کتاب یادنامه سردار شهید «عباس حسنی‌نیا» در قالب مجموعه کتاب‌های «سربند‌های بی‌سر» از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به چاپ رسید.
کد خبر: ۵۱۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ - 20April 2022

شهید «عباس حسن نیا»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، یادنامه سردار شهید «عباس حسنی‌نیا» در قالب مجموعه کتاب‌های «سربند‌های بی‌سر» با پژوهش و تألیف «سید علی صادقی» از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سال ۵۰۰ نسخه پالتویی در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسید.

در این کتاب عناوین «از تولد تا تصمیم سرنوشت ساز»، «فعالیت‌های قبل از انقلاب»، «عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، «مبارزه با منافقین و ضد انقلاب»، «مسئولیت‌های کاری»، آغاز زندگی مشترک»، «فضایل اخلاقی»، «ویژگی‌های نظامی»، «افتخار جانبازی»، «لحظات ناب عروج»، «توصیه‌های شهید»، «برگی از وصیت‌نامه» و «گزیده‌ای از شعر فراق بهار» را می‌خوانیم.

در بخشی از کتاب آمده است:

در مورد خصوصیات شهید در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی، مصاحبه‌های مختلفی از خانواده، بستگان و هم‌رزمان و همکاران شهید اخذ شده است. با بررسی متون مصاحبه‌ها و آثار منتشر شده در مورد شهید می‌توان به مواردی که گویای سبک رفتاری ایشان باشد، اشاره کرد:

در مصاحبه‌ای با همسر شهید؛ به چند ویژگی از ایشان اشاره شده است که فراوانی آن ویژگی‌ها در سراسر مصاحبه‌ها به چشم می‌خورد. «فردی خوش‌برخورد و خوش‌خو که از جاذبه بالایی برخوردار بود. احترام خاص به‌ویژه برای پدر و مادرش قائل بوده و عموما با مردم و خانواده‌های شهدا، رابطه خوبی داشت. همچنین اهل مطالعه و آگاه به مسائل روز بود.»

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها