مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان:

کتاب «بابای قهرمان من» در همدان رونمایی می‌شود

«برخوردار» با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار‌ دفاع مقدس ‌همدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودک و نوجوانان است، گفت: کتاب «بابای قهرمان من» روایتی از خاطرات کودکی فرزندان شهید «علیرضا شمسی‌پور» است که همزمان با سالگرد شهادت وی در همدان رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۰ - 22April 2022

کتاب «بابای قهرمان من» با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان رونمایی خواهد شد«محمد برخوردار» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ‌همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان است، به همین منظور در نظر دارد که محتوا‌های فرهنگی با موضوع شهدا، سرداران و فرماندهان در قالب کتاب‌های مخصوص قشر کودک و نوجوان تهیه نمایند.

وی افزود: کتاب «بابای قهرمان من» روایت مجموعه خاطرات کودکی فرزندان شهید «علیرضا شمسی‌پور» به قلم «لیلا گودرزیان‌فرد» و تصویرگری «فائزه دولت‌آبادی» تهیه و رونمایی خواهد شد.

برخوردار گفت: این کتاب توسط انتشارت «حماسه ماندگار» اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌همدان همزمان با سالگرد شهادت این شهید والامقام در ۱۳ اردیبهشت سال جاری در همدان رونمایی و روانه بازار نشر خواهد شد.

برخوردار متذکر شد: با توجه به اینکه سردار شهید «علیرضا شمسی‌پور» امسال به‌عنوان شهید شاخص جامعه ورزش کشور انتخاب شده و همچنین خصوصیات بارزی که وی داشته، معرفی این شهید به مردم علی‌الخصوص قشر کودک و نوجوان ضروری است.

«علیرضا شمسی‌پور» در سال ۱۳۴۲ در شهر همدان متولد شد. وی از سال ۱۳۶۳ برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مناطق جنگی اعزام و بار‌ها مجروح می‌شود.

وی علاوه بر حضور گسترده در میدان جنگِ سخت، سنگر جنگ نرم با دشمن را خالی نمی‌گذارد و با فعالیت مستمر در عرصه ورزش به پرورش روح و جسم جوانان این مرز و بوم به‌ویژه جوانان همدانی می‌پردازد و در نهایت در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در عملیات تفحص شهدا در منطقه کانی مانگا (پنجوین عراق) بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با رسیدن به آرزوی دیرینه خود به جمع دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار