واکنش خطیب‌زاده به اقدامات تروریستی امروز در چند شهر افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تروریستی امروز در چند شهر افغانستان واکنش نشان داد و مراتب نگرانی خود را از این حوادث تلخ ابراز کرد.
کد خبر: ۵۱۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲ - 21April 2022

واکنش خطیب‌زاده به اقدامات تروریستی امروز در چند شهر افغانستانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در پی اقدامات تروریستی امروز (پنجشنبه) در چند شهر افغانستان، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به این اقدامات تروریستی و منزجر کننده واکنش نشان داد.

پس از گذشت دو روز از حمله تروریستی غرب کابل که به شهادت ۲۶ دانش آموز انجامید، امروز نیز افغانستان شاهد صحنه‌های انفجار‌های تروریستی بود که در نتیجه چهار اقدام تروریستی در نقاط مختلف این کشور ده‌ها نفر جان باخته و زخمی شدند.

خطیب‌زاده با توجه به اخبار منتشر شده درباره تکرار وقوع انفجار‌های متعدد در شهر‌های مختلف افغانستان، مراتب نگرانی جمهوری اسلامی ایران را از این حوادث تلخ ابراز کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به وقوع این اقدامات تروریستی و کوردلانه در ماه مبارک رمضان که با حضور گسترده‌تر مردم در مساجد نیز همزمان است، هدف قرار دادن نمازگزاران روزه‌دار در نتیجه این اقدامات تروریستی را منزجر کننده خواند.

خطیب‌زاده با اشاره به گزارشات رسانه‌ای منتشر شده مبنی بر کشته و مجروح شدن ده‌ها تن از مردم بیگناه در یکی از این انفجارات در شهر مزارشریف، برای قربانیان این حملات صبر و شکیبایی و برای مجروحان سلامت و بهبودی مسئلت کرد.

پیش از این نیز سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف حمله تروریستی علیه نمازگزاران مسجد شیعیان این شهر را محکوم کرد.

گفتنی است گروهک تروریستی تکفیری داعش مسئولیت حمله امروز به مسجد «سه‌دکان» شیعیان شهر مزارشریف را برعهده گرفت. حمله تروریستی امروز تاکنون ۷۰ شهید و زخمی برجای گذاشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ۳۰ فروردین ماه نیز ضمن محکوم کردم اقدام تروریستی در کابل و با بیان این‌که کوردلان تکفیری بار دیگر جنایت کردند، از مقامات مسؤول افغانستان خواست که عوامل این اقدام تروریستی را شناسایی و مجازات کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها