بنیاد شهید و سازمان فرهنگ چشم‌انداز همکاری مشترک ترسیم کردند

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشترک برگزار کردند.
کد خبر: ۵۱۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵ - 21April 2022

بنیاد شهید و سازمان فرهنگ چشم‌انداز همکاری مشترک ترسیم کردندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدعلی فقیه» سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین در نشست مشترکی با «محمدرضا بهمنی» معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به ضرورت تقویت ارتباطات فرهنگی در جهان اسلام اظهار داشت: بر مبنای بیانات رهبر معظم انقلاب، «عمق راهبردی و نفوذ معنوی ایران اسلامی در کشور‌ها جمهوری اسلامی را به یک نمونه‌ی جذّاب تبدیل کرده است» و بر همین اساس رسالت فرهنگی مهمی پیش روی همه دستگاه‌های فرهنگی برای صدور پیام اصیل انقلاب و شهدا و به‌ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح بین‌المللی قرار دارد.

فقیه افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگ با محوریت «دیپلماسی ایثار» و «نهضت ترجمه» نقطه شروع تبادلات فرهنگی فی مابین است. استفاده از ظرفیت‌های رایزنان فرهنگی کشور‌های حوزه مقاومت اسلامی و تولید محتوای مشترک و بین‌المللی و تبادل محتوایی در حوزه‌های تخصصی مورد توجه ویژه‌ای قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی محصولات فرهنگی ۹ کشور حوزه مقاومت اسلامی در سال جاری در کشور سوریه در دستور کار اولین برنامه اقدام مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است و امیدواریم شاهد تأثیر این هم افزایی و هم‌صدایی در تعالی فرهنگ مقاومت در جهان اسلام باشیم.

رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و علمی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار