‌روحانی شهید «محمدابراهیم تازیک»:

باید از خون و نفس خود گذشت تا اسلام رشد کند

روحانی ‌«محمد ابراهیم تازیک» ۲۰ آذر سال ۱۳۴۴ در «سرخنکلاته» گرگان به دنیا آمد و یکم اردیبهشت ۱۳۶۶ در جبهه غرب و عملیات «کربلای ۱۰» به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۱۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶ - 27April 2022

روایت روحانی شهید «محمدابراهیم تازیک»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، روحانی شهید «محمد ابراهیم تازیک» فرزند علی‌ ۲۰ آذر سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در «سرخنکلاته» گرگان به دنیا آمد و قبل از رسیدن به سن هفت سالگی در مکتب خانه روخوانی قرآن را فرا گرفت. در سن ۷ سالگی وارد دبستان شد، بعد از سپری کردن دورۀ ابتدایی، دورۀ راهنمایی را در شهر گرگان آغاز کرد که مصادف با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی به زادگاهش بازگشت و ضمن ادامه تحصیل با موفقیّت مقطع راهنمایی را نیز به اتمام رساند.

پس از آن به جهت علاقه به تحصیل دروس دینی، وارد مدرسه علمیة امام خمینی (ره) به مدیریت آیت الله نور مفیدی شد.

«محمد ابراهیم تازیک» بار‌ها به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و همزمان سنگر علم آموزی را هم رها نکرد و هنگام فراغت در میان سنگر‌ها از نوار‌های درسی استفاده می‌کرد.

وی ۶ بار به میدان‌های نبرد اعزام شد و آخرین بار همراه برادر خود در قالب سپاهیان المهدی (عج) به جبهه اعزام شد و در شامگاه پنج‌شنبه مورخ یکم اردیبهشت ۱۳۶۶ در جبهه غرب و عملیات «کربلای ۱۰» بر اثر ترکش خمپاره در سن ۲۲ سالگی به شهادت رسید. مزار مطهر شهید در گلزار شهدای سرخنکلاته واقع است.

بخشی از وصیت نامه شهید تازیک:

برادران و خواهران گرامی! توجه داشته باشند که کشته شدن من نه یک کشته شدن و از میان رفتن بود، بلکه، چون اسلام احتیاج به خون داشت و دارد، می‌بایست که خون داد، باید که از خون و نفس خود گذشت تا اسلام رشد کند و به درجه اعلا برسد.

برادران و خواهران! توجه داشته باشند که اکنون زمان، زمان متناسب با زمان امام حسین (ع) و زمان متناسب با زمان مولی الموحّدین امام علی (ع) در هنگام مقابله با قاسطین و مارقین و ناکثین است و وظیفه مسلمانان است که در سایه اطاعت از رهبری و مراجع با این ملحدین در هر جا (چه در جبهه و چه در پشت جبهه) مقابله کرده و زمین را از لوث آنان خالی و مبرا سازد.

باید برای اسلام کوشید؛ برای حفظ اسلام از همه چیز گذشت. چرا که «إنّ الدین عند الله الإسلام».

برادران و خواهران حزب الله! بدانید که دیروز‌ها گذشت، هرکاری که انجام شد را پشت سر گذاشتید. الان امروز است و با دیروز و دیروز‌ها فرق دارد. باید به فکر امروز و امروزه بود. از این فرصت‌ها استفاده کنید. برای امت اسلامی کار کنید. برای اسلام عزیز که از صدر اسلام تا حال، خون‌ها برای آن ریخته شده است. به فکر اسلام باشید. در امور الهی، امور شخصی و رضایت شخصی را زیرپا بگذارید و به فکر جامعه اسلامی باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها