مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران خبر داد؛

صدور احکام تبدیل وضعیت ۴ هزار ایثارگر وزارت نیرو/ تأسیس «نگارخانه شهدای وزارت نیرو»

محمدمرادی گفت: احکام تبدیل وضعیت چهار هزار ایثارگر وزارت نیرو صادر شده است و امیدواریم تا پایان تابستان سال جاری تبدیل وضعیت ایثارگران وزارت نیرو پایان یابد.
کد خبر: ۵۱۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ - 26April 2022

صدور احکام تبدیل وضعیت ۴ هزار ایثارگر وزارت نیرو/ تأسیس «نگارخانه شهدای وزارت نیرو»به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید یعقوب محمدمرادی» مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران در خصوص اجرای بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای ابلاغ قانون، اجماع خوبی در وزارت نیرو صورت گرفت و مقرر شد ایثارگرانی که سال‌ها به صورت شرکتی و پیمانکاری در صنعت آب و برق مشغول خدمت بودند را ساماندهی و قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرایی کنیم.

احکام تبدیل وضعیت همه ایثارگران وزارت نیرو تا پایان تابستان صادر می‌شود

وی افزود: ابلاغ‌های لازم از ابتدای سال گذشته صورت گرفت و جلسات متعدد و پیگیری‌ها صورت گرفت که در نتیجه آذرماه سال گذشته روند اجرایی تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نیرو آغاز شد. بر اساس آمار جمع‌آ‌وری شده در وزارت نیرو حدود ۱۶ هزار نفر مشمول این قانون بودند. ابتدا قرار بود بودجه‌ای توسط سازمان برنامه و بودجه به این موضوع اختصاص یابد، اما با وجود پیگیری‌های وزارت نیرو این اقدام صورت نگرفت و با استفاده از منابع و اعتبارت داخلی با وجود محدودیت‌های شدید در حوزه منابع مالی در کشور، تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نیرو آغاز شد.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران گفت: مراحل گزینش این عزیزان در حال انجام است که تا این لحظه احکام تبدیل وضعیت ۴ هزار ایثارگر صادر شده است و مابقی هم مراحل اداری را طی خواهند کرد و این احکام با توجه به قانون سال جاری که مجلس وضع کرده به صورت جدی‌تر پیگیری شده و امیدواریم تا پایان تابستان احکام همه این عزیزان صادر می‌شود.

تأمین آب و برق یادمان‌های دفاع مقدس بر عهده وزارت نیرو است

وی در خصوص فعالیت‌های وزارت نیرو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: نیرو‌های این وزارتخانه در طول سال‌های دفاع مقدس نقش پر رنگی داشته‌اند و بیش از ۵۳۰ شهید از دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس تقدیم کشور شده است. شهید دکتر «حسن عباسپور» نیز به عنوان وزیر شهید تقدیم انقلاب و کشور عزیزمان شده است. یکی از مسئولیت‌های وزارت نیرو در سال‌های دفاع مقدس مهندسی راه در کنار یگان‌های رزم و مهندسی در حوزه عملیات آبی و خاکی بوده است. از جمله دیگر فعالیت‌های وزارت نیرو در سال‌های دفاع مقدس تأمین آب و برق پایدار در مناطق عملیاتی بوده است.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در سال‌های دفاع مقدس بوده است و در کنار آن سالانه ده‌ها برنامه تقدیر و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در وزارت نیرو انجام شده است. همچنین یادمان‌هایی را در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بنا کردیم و تأمین برق و آب یادمان‌های دفاع مقدس نیز بر عهده وزارت نیرو بوده است.

واگذاری انشعاب رایگان آب و برق به ایثارگران و رزمندگان

محمد مرادی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار نفر ایثارگر در وزارت نیرو مشغول خدمت هستند که در سخت‌ترین شرایط خدمت می‌کنند. خدمت دیگر به ایثارگران شامل واگذاری یک انشعاب برق، آب و فاضلاب خانگی است و با توسعه آن رزمندگان سال‌های دفاع مقدس هم مشمول این قانون شدند. ایثارگرانی که از این امتیازات استفاده نکردند می‌توانند به امور مشترکین محل سکونتشان مراجعه کنند و انشعاب رایگان برق، آب و فاضلاب دریافت کنند.

تأسیس «نگارخانه شهدای وزارت نیرو»

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ما امیدواریم یاد و نام شهدا و ایثارگران وزارت نیرو را پررنگ‌تر و پر آوازه حفظ کنیم و بر اساس اسناد بالادستی راه‌اندازی موزه دفاع مقدس در وزارت نیرو را پیگیری کردیم و اواخر سال گذشته این موضوع محقق شد و ساختمانی در میدان شهدا به عنوان «نگارخانه شهدای وزارت نیرو» تأسیس شد و به زودی مستندات و آثار شهدا و جانبازان وزارت نیرو در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها