معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید به دفاع‌پرس خبر داد؛

آخرین جزئیات از افزایش حقوق ایثارگران/ ارجاع پرونده تبدیل وضعیت ایثارگران نیرو‌های مسلح به مجلس

«پاکدل» آخرین جزئیات افزایش حقوق ایثارگران و روند ارجاع پرونده تبدیل وضعیت ایثارگران نیرو‌های مسلح به مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۲۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ - 08May 2022

آخرین جزئیات از افزایش حقوق ایثارگران/ ارجاع پرونده تبدیل وضعیت ایثارگران نیرو‌های مسلح یه مجلسمحمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در پاسخ به سوال خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس مبنی بر وضعیت افزایش حقوق ایثارگران و پرداختی‌ها در سال جدید اظهار داشت: بنیاد شهید چهار نوع پرداختی دارد. افزایش حقوق برای ۹۲ هزار و ۷۰۰ نفر از جانبازان مشمول قانون «حالت اشتغال» و ۶۵ هزار بازنشسته یا شهید از اردیبهشت امسال اعمال می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی حقوق از سوی دولت گفت: مستمری والدین شهدا یک و نیم برابر حداقل حقوق کارکنان دولت و معادل دو میلیون و ۴۰۰ بود اما دولت اعلام کرد که نباید کمتر از پنج میلیون و ۶۰۰ باشد.

پاکدل ادامه داد: ۹۶ هزار نفر مشمول سومین بسته کمک معیشتی هستند که براساس حداقل حقوق کارکنان دولت مشخص شده‌اند. البته منابع و حکم قطعی ابلاغ نشده و افزایش آن مشخص نیست لذا منتظریم تا پایان ماه شاید رایزنی‌ها به نتیجه برسد که به محض مشخص شدن اعلام می‌شود. وضعیت ارتقای معیشت ایثارگران شامل جانبازان والدین شهدا و حالت اشتغال و همه گروه‌ها حتی جانبازان زیر ۲۵ درصد می‌شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید خاطرنشان کرد: حق پرستاری معادل حداقل حقوق قانون کار یعنی چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که بار مالی یک هزار و ۷۰۰ میلیاردی به همراه دارد و متاسفانه پیش‌بینی‌ برای آن انجام نشده که تا پایان ماه باید برای تعیین تکلیف آن صبر کنیم.

وی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران نیرو‌های مسلح و اینکه آیا مشمول قانون می‌شوند یا خیر گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران نیرو‌های مسلح مشمول قانون می‌شود، البته تعداد ایثارگران نیرو‌های مسلح اندک است و براساس قوانین تبدیل می‌شوند. ما گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی داده‌ایم که از نمایندگان نیرو‌های مسلح در این خصوص دعوت خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار