قاضی‌زاده هاشمی در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

میانگین بالای سنی ایثارگران نشانگر نیاز بیشتر این قشر به خدمات درمانی است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: میانگین سنی جمعیت خانواده ایثار و شهادت ۲۸ سال بالاتر از میانگین کشور است که با توجه به این موضوع باید به نیاز‌های درمانی این عزیزان به صورت ویژه توجه شود.
کد خبر: ۵۱۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ - 19April 2022

حضور قاضی‌زاده هاشمی در نشست کمیسیون بهداشت مجلس/حمایت اعضای کمیسیون بهداشت از برنامه‌ها و رویکرد‌های تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد با گرامیداشت یاد و نام شهیدان به تشریح اهداف و وظایف بنیاد پرداخت و اظهار داشت: وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس اساسنامه، بیانات امامین انقلاب، سیاست‌های ابلاغی در حوزه ایثار، جهاد و شهادت و سند چشم‌انداز در حوزه‌های خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشخص شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: میانگین سنی جمعیت خانواده ایثار و شهادت ۲۸ سال بالاتر از میانگین کشور است. میانگین سنی جمعیت کشور حدود ۳۱ سال و میانگین سنی خانواده ایثارگران ۵۹ سال است که با توجه به این موضوع باید به نیاز‌های درمانی این عزیزان به صورت ویژه توجه شود.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در حوزه بهداشت و درمان ایثارگران طراحی شده است. در زمان تحویل مسئولیت، بنیاد ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار بود و دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت که بخشی از آن در مورد بیمه تکمیلی بود که این مشکل حل شد و امیدواریم با پیش‌بینی صورت گرفته و همچنین حمایت‌های خوب مجلس شورای اسلامی این وضعیت سال جاری بهبود یافته و با تأمین اعتبارات لازم مشکل درمان تکمیلی ایثارگران کاهش یابد.

طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست گزارش مفصلی از عملکرد بنیاد در سال ۱۴۰۰ و همچنین اهداف، وظایف و وضعیت بودجه و اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه داد.

سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد در این گزارش به تفکیک معاونت‌ها و بخش‌های مختلف از قبیل معیشت، تعاون، رفاه، بهداشت و درمان و فرهنگی به تشریح عملکرد، اعتبارات و وضعیت نیروی انسانی پرداخت و در ادامه به برنامه‌های سال ۱۴۰۱ بنیاد از جمله برنامه‌های عملیاتی پرداخت.

موهبتی در این گزارش اهداف کلان بنیاد، اهداف کمی ذیل هر هدف و برنامه را تشریح کرد و گفت: ۹ هدف کلان، ۶۴ هدف کمی، ۳۴۹ برنامه و طرح و سه هزار و ۳۷ فعالیت و پروژه برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ تعریف شده است و برای هر برنامه عملیاتی پیوندی بین اجرا، اهداف و مأموریت و سیاست‌های کلی نظام در حوزه ایثارگران برقرار شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد همچنین به برخی برنامه‌های بنیاد اشاره کرد و گفت: دیدار مستمر با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، حمایت از تهیه و تولید فیلم سینمایی در حوزه ایثارگران شاخص در هر استان، برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌ها و جشنواره‌های ملی و مناسبتی، ساماندهی گلزار شهدا، تدوین سند ملی تأمین اشتغال ایثارگران، تدوین سند ملی تأمین اشتغال ایثارگران، راه‌اندازی پرونده الکترونیک و سلامت ایثارگران، راه‌اندازی خانه‌های ایثار در استان‌ها از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

دکتر عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان به ویژه بیمه تکمیلی و پایش سلامت ایثارگران پرداخت.

رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و سؤالات خود در مورد بیمه درمان تکمیلی، تبدیل وضعیت استخدامی و تکریم ایثارگران معزز پرداختند.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان این نشست از حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی تشکر کرده و آن را به عنوان مقدمه‌ای برای ایجاد تحول در بنیاد شهید و امور ایثارگران ذکر کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین از برنامه‌های ارائه شده حمایت کرده و اظهار امیدواری کردند این برنامه‌ها موجب تحول در خدمات رسانی به ایثارگران و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار