در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری مطرح شد؛

سازمان فرهنگی هنری مسئول رشد و توسعه فرهنگ در نظام اسلامی است

شهردار تهران در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سازمان فرهنگی هنری مسئول رشد و توسعه فرهنگ در نظام اسلامی است.
کد خبر: ۵۱۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ - 26April 2022

سازمان فرهنگی هنری مسئول رشد و توسعه فرهنگ در عاصمه نظام اسلامی استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تجلیل از زحمات حجت‌الاسلام میثم امرودی و معرفی مهرداد باقری به عنوان رییس جدید این سازمان در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.

زاکانی: سازمان فرهنگی هنری مسئول رشد و توسعه فرهنگ در نظام اسلامی است

علیرضا زاکانی شهردار تهران با خیر مقدم به حاضران در مراسم گفت: موضوع بسیار مهم تغییر و تحول در سازمان فرهنگی هنری مانند پایان ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر، مصداق اصطلاح صد حیف و صد شکر است. با تمام وجود از آقای امرودی برای تلاش‌های ۳۰ ماهه‌شان تشکر می‌کنم و به آقای باقری هم برای قبول سنگینی این بار خیر مقدم می‌گویم. از اهتمام هیئت‌امنا و گذشت آقای قمی نیز سپاسگزارم.

وی اضافه کرد: نام سازمان فرهنگی هنری پیام‌های مهمی برای ما دارد. جریان رقیب انقلاب اسلامی یعنی غرب، اساس کارش را بر اقتصاد گذاشته است، در حالی که مهم‌ترین موضوع در انقلاب ما فرهنگ است. اگر در غرب سود و لذت مادی حداکثری اصل و اساس است، در اندیشه ما این گونه نیست و انسان خلیفه خداوند بر زمین است که باید به سمت انسان کامل پیش برود؛ لذا فرهنگ اساس جامعه ماست و تعلیم و تربیت پیشران و لوکوموتیو تغییر و پیشرفت جامعه خواهد بود.

شهردار تهران با بیان اینکه دومین عنصر در نام سازمان فرهنگی هنری «هنر» است، تصریح کرد: هنر یکی از رموز ماندگاری و بقای انسان و یک امر اصلی و نه حاشیه‌ای است. تهران عاصمه نظام اسلامی است و سازمان فرهنگی هنری مسئولیت رشد و توسعه فرهنگ در این شهر را بر عهده دارد. هیئت‌امنای مؤثر و قوی این سازمان نشانگر اهمیت ویژه آن است. توجه به اساسنامه فاخر سازمان فرهنگی هنری رسالت بزرگ این سازمان و کارکنان آن است و انتظار می‌رود تحولات فرهنگی در شهر تهران با جدیت دنبال شود.

زاکانی افزود: ما در مدیریت شهری چشم‌اندازی داریم که آن معرفی تهران به عنوان کلان‌شهر الگوی جهان اسلام است و سازمان فرهنگی هنری نیز می‌تواند در تحقق این هدف مؤثر باشد. ما یک وظیفه جدی داریم که هم در مسیر رضایت شهروندان و هم در مسیر ایجاد یک تحول اساسی حرکت کنیم. سازمان فرهنگی هنری یک ظرفیت عظیم از حیث امکانات سخت‌افزاری و کارکنان در اختیار دارد که البته ما خود را مکلف به ارتقای آن می‌دانیم.

وی در پایان گفت: از آقای امرودی و همه همکارانشان تشکر می‌کنم و امیدوارم انتخاب آقای باقری، آغاز گام‌های بلندی در عرصه فرهنگ و هنر در شهر تهران باشد. رویکرد ما در مدیریت شهری، مشارکت با مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و انشالله سازمان نیز با استفاده از این ظرفیت، در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی قدم بردارد.

در ادامه با حضور تعدادی از اعضای هیئت‌امنای سازمان فرهنگی هنری، از زحمات حجت‌الاسلام میثم امرودی تقدیر شد و مهرداد باقری حکم خود را به عنوان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دریافت کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران، حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور رئیس کتابخانه ملی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مهدی پیرهادی، علیرضا نادعلی، میثم مظفر و سید احمد علوی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تعدادی از اعضای شورا‌های اندیشه‌ورز سازمان فرهنگی هنری و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان همراه با تعدادی از پیرغلامان و مداحان اهل بیت در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار