رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشگاه‌ها برای حمایت از گفتمان‌های انقلاب تلاش کنند

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه‌ها باید در حمایت از گفتمان‌های انقلاب تلاش کنند.
کد خبر: ۵۳۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴ - 28July 2022

دانشگاه‌ها برای حمایت از گفتمان‌های انقلاب تلاش کنندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست پایان دوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: در بحث توجه به موضوعات اصلی و فرعی، رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان مساله حجاب را مطرح کردند که امروزه یک جریان وابسته به نظام سلطه وجود دارد و برای حمایت از رفتار‌های بی مهابا دست به هرنوع کاری می‌زنند و درگیر شدن با موضوعات فرعی کشور دقیقا جایی برای جولان دادن دشمن در کشور است.

وی افزود: برخی افراد، رسانه‌ها و فضای مجازی اصل موضوع و جنگی که میان آن قرار داریم را فراموش می‌کنند و با بزرگنمایی موارد غیر ضروری سعی در تخریب امنیت فضای جامعه دارند و در اصل با درگیرکردن جامعه با حجاب در پاسخگویی به مسائل آن کوتاهی می‌کنند. ما امروز در بحث زنان مدعی ارائه مدل هستیم و در این نظام انقلابی حضور عفیفانه برخی از زنان بوده است که در همین فضا رشد کرده اند و از افتخار آفرینان اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در جوامع دیگر به نقش مادری و همسری زن توجه چندانی نمی‌شود، مثلا در فیلم‌های هالیوودی آن چنان به مسائل مختلف توجه می‌کنند که ساختارشان درچارچوب و مدل خاصی قرار می‌گیرد و حتما باید چارچوب‌های ارزشی آن‌ها حفظ شود.

وی تصریح کرد: آن‌ها هنجار‌ها را تعلیم می‌دهند، ولی سینمای ما زشت‌ترین نسبت‌ها را به زندگی مردم در سطوح مختلف ارائه می‌کند و در برخی موارد سلبریتی‌هایی هستند که خود را طلبکار دریافت هدایا و سیمرغ می‌دانند در صورتی که ما باید بیشتر از سایر جوامع به فکر تقویت بنیان‌های خود باشیم و پی ریزی‌های این مسیر را استوار کنیم تا رفتار‌های عوام فریبانه برمردمان ما تاثیری نداشته باشند.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به هویت ملی مذهبی موجود در کشور افزود: آنچه امروزه جامعه اسلامی، دولت اسلامی و انقلاب اسلامی در حال تکامل، با آن شکل گرفته است حضور جنگ پیچیده تکمیلی است که ترور، ناامنی و تهدید‌های گوناگون در آن وجود دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد ارتباط وسیع مردم با مولفه‌های مرتبط کننده آن‌ها با نظام است هویت ملی مذهبی و همبستگی در ذیل پرچم این ملت و قدرت‌های نرمی که مولفه‌های این نظام را تشکیل می‌دهند مهم است.

وی گفت: برخی از این سلبریتی‌های که وابسته به جریان‌های فکری و هنری قرار دارند می‌توانند امید به آینده و مسئولین را به چالش و فرسایش بکشند، آن‌ها می‌خواهند ما را به نقطه‌ای برسانند که به سمت انحراف حرکت کنیم، اما نمی‌دانند هرکس نسبت به این ملت موضع بگیرد مورد تهدید واقع خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در میدان دانشگاه نسبت به برنامه‌ها و تشکل‌ها ممکن است این اتفاق بیفتد که فضاحت گفتمان لیبرال دموکراسی به همه مردم ثابت شده است و صدای خرد شدن استخوان‌های آن‌ها به گوش می‌رسد. در واقع دانشگاه باید در حمایت از گفتمان‌های انقلاب تلاش کند اگر در جایی از این کشور عده‌ای بر خلاف ارزش جامعه و مسائل دینی و هویتی ملت ایران سنگ اندازی کردند این ناشی از کم کاری ما است.

وی تصریح کرد: مردم، امام و رهبری را دوست دارند و باید بدانیم که انقلابی‌ترین گفتمان، گفتمان حاج قاسم است که عملیات ضد آمریکایی و ضد تروریستی را در محور مقاومت بر عهده داشت و مقدم‌ترین رزمنده جبهه مقاومت محسوب می‌شد ما نیز باید شهیدانه زندگی کنیم تا به شهادت برسیم اگر کسی در این مسیر مخلصانه تلاش کند خداوند اراده کافی برای حل مشکلات را به او می‌دهد ما نیز باید خود را آماده نقش آفرینی و اثرگذاری در اجتماع کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نقش مهم اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در حوزه‌های دانشجویی گفت: دفتر تحکیم وحدت به عنوان انجمن‌های اسلامی پیشگام و طلایه دار در حوزه‌های انقلابی و دانشجویی مسئولیت تعیین کننده و مهمی خواهد داشت و باید بدانیم که اکنون دانشگاه کانون جهاد تبیین است، زیرا شبهات جامعه دقیقا از همین نقطه اشاعه پیدا می‌کند پس اگر امروز این سنگر رها را کنیم، گروه‌های دیگر بر ما غلبه خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها