به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، سرفصلهای جدید دورههای دانش افزایی و توانمندسازی اساتید و سامانه جدید ضیافت اندیشه با حضور حجتالاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها رونمایی شد.
حجتالاسلام رستمی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: جریان اساتید در تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جریان راهبری حرکت تحولی دانشگاهها است.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسیر حل مشکلات کشور را جوانان معرفی کرده اند، راهکار عبور از مشکلات، جبران غفلتهای پیش آمده و مقابله با آسیبهایی که از ناحیه دشمن متوجه نظام است. راهکار همه روی کار آمدن دولت تحولی بود که معتقد به عناصر تحول باشد و در تعیین عناصر تحول، جوانان مومن را معرفی کند.
وی با بیان اینکه موضوع تحول جزء موضوعات کلیدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان، هیئت دولت و... بوده است، گفت: مطالبه اصلی مقام معظم رهبری مطالبه تحول بوده است و اگر بناست تحول رخ دهد و بار آن بر دوش جوانان جامعه باشد گروهی که باید این جریان را هدایتگری کنند دانشجویان و اساتید هستند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه ظرفیتهای جریان علمی و دانشجویی ما بیش از آن چیزی است که بکار گرفته شده است، افزود: هجمه دشمن به این محیط بسیار جدی است و یکی از نگرانیهایی که به ویژه در سالهای اخیر اتفاق افتاده در بخش نخبگی کشور رخ میدهد. حضرت آقا نیز در دیدار با نخبگان به این موضوع اشاره کردند که کسانی که فرار نخبگان را تشویق میکنند، خائن به کشور هستند. این صحبت به برخی افراد از اساتید برخورده بود مبنی بر اینکه اساتید چه وزنی در مهاجرت دادن نخبگان دارند. لزوما فقط این موضوع در مورد آن استادی نیست که بگوید این کشور جای ماندن نیست آن محیط و جریانی که استاد و دانشجو را به بن بست بکشاند و هر جریانی که خروجی رفتار آن منجر به مهاجرت منفی شود جریان خائن به کشور است.
حجتالاسلام رستمی تصریح کرد: تاکنون ۱۳۰ هزار استاد در بیش از پنج هزار کارگاه معرفت افزایی شرکت کرده اند. در سال ۹۹ علیرغم این محدودیتها بیش از ۱۰ هزار استاد در ۵۱۰ جلسه دانش افزایی شرکت کردند و ارزیابی که از اساتید در این خصوص صورت گرفته به کیفیت و ارزشمندی این کارگاهها اشاره داشته اند.
وی گفت: همچنین سرفصلهای دروس معارفی بعد از دو دهه بازنگری شده است و هنوز علیرغم تلاشهای صورت گرفته، نظام مواجهه دقیقی در حوزه حمایتی و صیانتی نسبت به اهمیت استادی نداشته است. به عنوان مثال در بخش حقوق اعضای هیئت علمی من خود از مخالفان طرح همسانسازی بودم، ولی با تعیین سقف و محدود کردن تشویقها و جبران زحمات اساتید به این شکل نیز مخالف هستم که باید نسبت به آن تجدیدنظر شود. این شکل مناسب مواجهه با اساتید نیست و باید تجدید نظر شود.
انتهای پیام/ 121