فرمانده سپاه عشایر فارس:

کنگره ملی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر کشور در شیراز برگزار می‌شود

«شکوهی» از برگزاری کنگره سراسری شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر کشور به میزبانی شیراز در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ - 27April 2022

کنگره ملی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر کشور در شیراز برگزار می‌شودسرهنگ پاسدار «محمد شکوهی» فرمانده سپاه  ناحیه عشایر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شیراز با اعلام برگزاری کنگره ملی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر کشور در استان اظهار داشت: این رویداد ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ با محوریت سپاه عشایر فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه عشایر فارس همچنین با اشاره به تقدیم 10 هزار شهید به انقلاب اسلامی توسط جامعه بزرگ عشایر کشور افزود: یک پنجم از این تعداد شهید یعنی ۲۰۰۰ شهید متعلق به استان فارس است که نکته جالب توجه آن حضور ۳۴۰ شهید دانش‌آموز و ۷۰ شهید فرهنگی در این میان است.

شکوهی افزود: دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز ‌با اینکه تاکنون چهره‌های برجسته‌‌ایی چون دکتر ملک حسینی را به عرصه علمی معرفی کرده است و با اهدای ۸۵۰ رزمنده، ۹۲ شهید، ۷۵ جانباز و ۲۲ آزاده نخبه دانش‌‎آموز سهم قابل توجهی در اعتلای انقلاب اسلامی دارد که آنچنان که باید شناخته نشده است.

همچنین در همین راستا روح‌الله رشیدی دبیر ستاد یادواره سرداران و ۸۰۰ شهید عشایر ایلات خمسه استان فارس نیز در ین خصوص گفت: پیش درآمد این همایش عظیم کشوری، یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی بخش «ششده» و قره بلاغ شهرستان فسا است که یک هفته قبل از این همایش و در روز معلم برگزار می شود.

روح الله رشیدی بیان کرد: کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر سراسر کشور به عنوان یک رویداد مهم با محوریت سپاه به ویژه سپاه عشایر فارس و اداره آموزش و پرورش عشایر برپا می‌شود.

انتهای پیام /        

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار