برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در ششده و قره‌بلاغ شهرستان فسا

یادواره معلم شهید «جعفر بلاغی» و 27  شهید دانش‌آموز منطقه ششده و قره‌بلاغ و شهدای قاسم‌آباد سفلی با سخنرانی رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع پانزدهم اردیبهشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ - 04May 2022

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در ششده و قره‌بلاغ فسابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، یادواره معلم شهید «جعفر بلاغی» و 27 شهید دانش آموز منطقه ششده و قره‌بلاغ  و شهدای قاسم آباد سفلی این منطقه واقع در شهرستان فسا پنجشنبه 15 اردیبهشت از ساعت 17 الی 19 در روستای قاسم آباد سفلی، حسینیه امام جعفر صادق (ع) در میان مردم ولایی شهرستان فسا برگزار می‌شود.

در این مراسم که با مداحی حاج «کاظم محمدی» همراه است، سردار «مجید خادمی» رئیس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع سخنرانی خواهد کرد.

این یادواره به نوعی پیش‌درآمدی جهت برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر کشور است که ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ با محوریت سپاه عشایر فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود.

چندی پیش فرمانده سپاه عشایر فارس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس با اشاره به تقدیم 10 هزار شهید به انقلاب اسلامی توسط جامعه بزرگ عشایر کشور، از برگزاری اولین کنگره ملی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر کشور در شیراز خبر داد و افزود: پیش از این کنگره نیز یادواره‌هایی جهت پاسداشت یاد و نام شهدای گرانقدرمان در استان خواهیم داشت.

به گفته وی، حدود یک پنجم از 10 هزار شهید  کشور یعنی دو هزار شهید مربوط به استان فارس است که ۳۴۰ شهید از این تعداد نیز دانش‌آموز عشایر و ۷۰ نفر نیز شهید فرهنگی است.

برگزاری یادواره‌هایی چون یادواره معلم شهید معلم شهید جعفر بلاغی و 27 شهید دانش آموز منطقه ششده و قره‌بلاغ  و شهدای قاسم آباد سفلی این منطقه در همین راستا برگزار می‌شود.

بخش ششده و قره‌بلاغ یکی از بخش‌های پرجمعیت در شهرستان فسا واقع در نیمه جنوب شرقی استان فارس است و بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت این بخش در سال ۱۳۹۵بالغ بر ۳۱ هزار و ۷۰۲ نفر بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار