نماینده مردم در مجلس:

راهپیمایی روز قدس نماد «مبارزه جهان اسلام با رژیم صهیونیستی» است

بیگی‌نژاد با بیان اینکه پاسداری از روز قدس وظیفه همه مسلمانان است، گفت: این روز نشانگر مبارزه جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب صهیونیستی است.
کد خبر: ۵۱۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ - 27April 2022

راهپیمایی روز قدس نماد «مبارزه جهان اسلام با رژیم صهیونیستی» است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «هادی بیگی‌نژاد» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد اهمیت برگزاری راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: روز قدس، روز دفاع از مظلوم است و اگر روز قدس نبود از فلسطین چیزی باقی نمانده بود. مسلما حمایت از انتفاضه مردم فلسطین، حماس و مسلح شدن کرانه باختری باعث شد تا یاد و نام مردم مظلوم فلسطین در صدر رسانه‌های جهان قرار گیرد.

نماینده مردم ملایر تصریح کرد: امام خمینی (ره) با هدف پشتیبانی مردمی از فلسطین، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند و خواستار تشکیل جبهه متحد اسلامی و انسانی برای تحقق حقوق مظلومان و مبارزه با ظالم و سیاست‌های استعمار و استبداد شدند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: روز قدس نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب صهیونیستی است و به منزله اهرم فشار علیه این رژیم است، چون اگر این رژیم در منطقه قدرت بگیرد امنیت و آسایش منطقه و جهان را تهدید می‌شود اساسا ماهیت این رژیم بر مبنای ظلم و ستم است.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه پاسداری از روز قدس وظیفه همه مسلمانان است گفت: برای حفظ امنیت کشور‌های اسلامی و دفاع از مظلوم روز قدس را گرامی می‌داریم و با حضور خود در این راهپیمایی نشان خواهیم داد که رژیم غاصب صهیونیستی هیچ جایگاهی در بین ملت‌ها ندارد.

وی افزود: برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس باعث تقویت بیش از پیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادیخواهان جهان شده است تا آرمان‌های آزادیخواهانه، استقلال طلبانه و آزادی بخش را دنبال و با نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان با اعتقاد راسخ مقابله کنند.

نماینده مردم ملایر تصریح کرد: روز جهانی قدس، میراث ابتکاری رهبرکبیر انقلاب در راستای دفاع و حمایت از حقوق مستضعفان و مبارزه با استکبار جهانی برای همیشه در تاریخ جهان ماندگار خواهد ماند و هر ساله هم باشکوهتر برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است. حضرت امام در سال ۱۳۵۸ش این روز را برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی راهپیمایی کنند. در این روز مراسم‌های متعددی در کشور‌های مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار