یادداشت/ ولی‌الله شیرامه

روز «قدس» دستاورد انقلاب اسلامی است

تجربه پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحول شگرف آفرید و مبارزاتی جدید را بنیان نهاد و نامگذاری روز قدس از سوی حضرت امام (ره) به عنوان یکی از دستاوردهای این انقلاب به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۱۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ - 27April 2022

روز «قدس» دستاورد انقلاب اسلامی استگروه استان‌های دفاع‌پرس_ ولی‌الله شیرامه؛ امام خمینی (ره) در روز ۱۳ رمضان یعنی ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبان آنان به هم بپیوندند. اکنون که ۴۳ سال از پیام حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس می‌گذرد همچنان به نام یک روز تاریخی در جهان ثبت شده است.

امام خمینی (ره) در اهمیت روز قدس فرموده بود: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است، روز حکومت اسلامی است، روزی است که باید تمام قوای خودمان را محهز کنیم، روز قدس روز جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، تمام ملت‌ها قیام کنند و این جرثومه فساد را به زباله دان‌ها بریزند.»

تجربه پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحول شگرف آفرید و مبارزاتی جدید را بنیان نهاد، از زمان نامگذاری روز قدس از سوی حضرت امام (ره) اکنون بالغ بر ۸۰ کشور در سراسر دنیا همه ساله این روز را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند و در راهپیمایی‌های باشکوهی شرکت می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب نیز بر ضرورت مبارزه با اسرائیل تأکید کرده و می‌فرمایند: «هر وجب از خاک فلسطین یک وجب از خاک مسلمین است» و در دیدار با دانشجویان در روز سه شنبه ۶ اردیبهشت با تاکید بر اینکه راهپیمایی امسال روز قدس متفاوت از سال‌های گذشته است، به نظر می‌رسد که به سبب ارتباط برخی از حاکمان مزدور عربی و اسلامی منطقه در روابط پیدا و پنهان با رژیم نامشروع اسرائیل این موضوع مردم منطقه را بیدارتر کرد و مخالفت شدیدتری را پیش رو دارد. این امر مهم موجب جریحه‌دار کردن مردم مسلمان جهان شد و حمایت بیشتر محور مقاومت را در پیش خواهد داشت. ان شاالله تا سرنگونی این رژیم غاصب، مقاومت ادامه خواهد داشت. «أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار