استاندار کردستان:

«سرمایه‌گذاری» زمینە‌ساز اشتغال، تولید و رشد اقتصادی است

«زارعی‌کوشا» اشتغال و سرمایەگذاری دو موضوع مرتبط به هم عنوان کرد و گفت: اشتغال بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست و سرمایه‌گذاری زمینە‌ساز اشتغال، رشد اقتصادی و تولید است.
کد خبر: ۵۱۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ - 27April 2022

«سرمایه‌گذاری» زمینە‌ساز اشتغال، تولید و رشد اقتصادی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» امروز در جلسه شورای اشتغال کردستان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار داشت: نباید تنها به شعار دادن اکتفا کرد بلکه ضروریست متناسب با نیاز جامعه و تحقق شعار سال عمل کرد.

وی بر حضور دستگاه‌های متولی در امر تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: در تحقق شعار سال باید دستگاەهای متولی و جامعە دانشگاهی در این امر حضور و مشارکت جدی داشتە باشند.

استاندار کردستان اشتغال و سرمایەگذاری دو موضوع مرتبط عنوان کرد و گفت: اشتغال بدون سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست و سرمایه‌گذاری زمینە‌ساز اشتغال، رشد اقتصادی و تولید است؛ در این راستا ۴ طرح پیشران پیشنهاد شدە کە قرار است در سفر ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت بررسی شود.

وی به طرح‌های پیشران اشاره کرد و گفت: پتروشیمی بعثت کردستان، زنجیرە فولاد بیجار و قروە، طلای سقز با سرمایەگذاری بالغ بر ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از طرح‌های پیشران است که در تاریخ سرمایه‌گذاری استان بی‌نظیر بوده است.

زارعی‌کوشا به طرح‌های راکد و بازگشت برخی از آنها اشاره کرد و گفت: ذوب آهن قروه مدتهاست راکد مانده و به تملک بانک سپه درآمده است که با پیگیری صورت گرفته طی یک ماە آیندە واگذاری آن بە سرمایەگذاران انجام شود که اشتغالزایی ۳۰۰ نفری را بە دنبال خواهد داشت.

وی از امضای تفاهم‌نامه با ذوب آهن اصفهان به منظور آغاز سرمایه‌گذاری و مشارکت در زنجیره کامل تولید فولاد در استان خبر داد و تاکید کرد: مسئولان باید در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری تلاش کنند و امیدواریم امسال شاهد ورود سرمایه‌گذاران عمده‌ای در بخش‌های مختلف و اشتغال‌زایی در استان کردستان باشیم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار