دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز قدس/ راه نجات قدس تقویت آموزه‌های دفاع مقدس است

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشکوه مردم ایران در سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ - 29April 2022

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و در سراسر کشور و با حضوز پرشکوه مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز قدس/ راه نجات قدس تقویت آموزه‌های دفاع مقدس است

راهپیمانان روزه‌دار تهرانی در حمایت از آزادی قدس و سرزمین‌های فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» از مسیرهای 10‌گانه به‌سمت دانشگاه تهران در حرکت هستند.

بیش از ۵ هزار عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را پوشش خبری و رسانه‌ای می‌دهند.

شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و «تداوم شعار «آزادی فلسطین و قدس شریف» انتخاب شده است.

در ادامه مشروح گزارش خبرنگاران دفاع‌پرس از راهپیمایی با شکوه تهرانی‌ها را می‌خوانید؛ 

نمایش موشک «خیبرشکن» و «عماد ۳» در راهپیمایی روز قدس

جدیدترین موشک بالستیک ایران با نام «خیبرشکن» و «عماد ۳» به نمایش گذاشته شد؛ این موشک «خیبر شکن» با برد ۱۴۵۰ کیلومتر دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان است.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس آغاز شد/ رونمایی از موشک «خیبرشکن» و «عماد ۳»

شرکت دانشجویان دانشگاه افسری در «روز قدس»

تعدادی از دانشجویان دانشگاه امام علی ارتش به‌صورت دسته جمعی با حضور در میدان انقلاب اسلامی به جمع راهپیمایان روز قدس اضافه شدند.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس/ نمایش موشک «خیبرشکن» و «عماد ۳» در راهپیمایی روز قدس

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: روز قدس نماد استقلال است

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در مراسم روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دو روز ۲۲ بهمن و روز قدس نماد میثاق ملی و بین‌المللی است، اظهار داشت: روز قدس نماد استقلال است.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس/ نمایش موشک «خیبرشکن» و «عماد ۳» در راهپیمایی روز قدس

فرمانده نیروی دریایی سپاه: امروز مقاومت در فلسطین تقویت شده است

سردار تنگسیری با بیان اینکه موضوع فلسطین صرفا موضوع سیاسی نیست، بلکه یک موضوع مذهبی هم است، اظهار داشت: امروز مقاومت در فلسطین تقویت شده است و شاهد درگیری‌های مسلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی هستیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ: تقویت آموزه‌های دفاع مقدس راه نجات قدس

سردار رحیمی در راهپیمایی روز قدس با اشاره به اینکه چطور از آموزه‌های دفاع مقدس می‌توان در راستای اهداف قدس استفاده کرد، اظهار داشت: دفاع مقدس تماما درس‌هایی برای ما دارد که می‌توان از حداقل امکانات به حداکثر نتایج رسید، حتی در روزهای ناامیدی و کمترین امکانات. علتش این است اخلاص، تقوا، خداباوری و شهادت باوری از رکن آن روزهای دفاع مقدس بود و به این وسیله رزمندگان موفق شدند و اگر این آموزه‌ها را دوباره احیا کنیم و به کار بگیریم‌ موفق خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه برقرار نظم و امنیت جزو ماموریت پلیس است، افزود: از روزهای گذشته به ویژه نیمه شب گذشته حضور حداکثری و آماده باش داشتیم. مسیرهای ده‌گانه منتهی به آزادی و انقلاب را پوشش کامل دادیم و مسیر اصلی تحت پوشش کامل امنیتی پلیس قرار گرفت. به لطف خدا مشکل امنیتی نداشتیم همه توان را برای با دو هدف به کار گرفتیم یک عمل به مسوولیت و حضور در راهپیمایی که مثل دیگر اقشار مردم در این راهپیمایی که کاری شرعی و جزو واجبات است حضور پیدا کنیم و وحدت خود را به رخ مستکبران بکشیم.

مقابله نمادین با حذف تصاویر شهید سلیمانی از اینستاگرام

در حاشیه راهپیمایی روز قدس راهپیمایی کنندگان به شکل نمادین با حذف تصاویر حاج قاسم سلیمانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مقابله کردند.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس/ تقویت آموزه‌های دفاع مقدس راه نجات قدس

مردم با طراحی یک صفحه تلفن همراه که تصویر حاج قاسم سلیمانی بر آن نقش بسته، بخشی از پیام رهبر معظّم انقلاب مبنی بر گرفتن انتقام سخت از جنایتکاران ترور شهید سلیمانی را یادآوری کرده‌اند.

نمایش عکس‌هایی از کودکان قربانی جنگ یمن

در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس عکس‌هایی از کودکان قربانی در جنگ یمن در معرض دید راهپیمایان قرار گرفت.

حضور رئیس مجلس در راهپیمایی روز قدس

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس/ راه نجات قدس تقویت آموزه‌های دفاع مقدس است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام : روز قدس زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیست خواهد شد

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه مساله فلسطین و قدس شریف مساله اول جهان اسلام است، گفت: روز قدس امسال متفاوت و زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیست خواهد شد.

حضور فرمانده کل سپاخ در مراسم راهپیمایی روز قدس

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۱ حضور یافت.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس/ راه نجات قدس تقویت آموزه‌های دفاع مقدس است

حضور رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس/ راه نجات قدس تقویت آموزه‌های دفاع مقدس است

حضور رئیس‌ قوه قضائیه در راهپیمایی روز قدس

حجت الاسلام غلامحسن محسنی ‌اژه‌ای در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

حضور پرشکوه ملت ایران در راهپیمایی روز قدس/ راه نجات قدس تقویت آموزه‌های دفاع مقدس است

حضور فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم راهپیمایی روز قدس

سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۱ حضور یافت.

وزیر ارشاد: سرودهای ضد رژیم صهیونیستی را ضریب می‌دهیم

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس بر لزوم ایجاد جریان تولید محتوا ضد رزیم صهیونیستی تاکید کرد و اظهار داشت: کارگروه سرود در وزارت ارشاد تشکیل شده است که با برگزاری جشنواره سرود، آثار تولید شده ضد رژیم صهیونیستی را ضریب می‌دهد.

شهردار تهران: پیش‌بینی امام خامنه‌ای برای نابودی رژیم صهیونیستی قطعی و نزدیک است

«زاکانی» با اشاره به پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص نابودی رژیم صهیونیستی، گفت: پیش‌بینی امام خامنه‌ای برای نابودی رژیم صهیونیستی قطعی و با توجه به اتفاقات اخیر نزدیک‌تر شده است.

حضور شخصیت‌های سیاسی و مسئولان

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی، «علی بهادری» جهرمی سخنگوی دولت،  «سیداحمد مرتضوی‌مقدم» رئیس دیوان عالی کشور،  حجت الاسلام «سیدمجتبی خامنه‌ای»، حجت الاسلام «سیدهادی خامنه‌ای»، «پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفین، «سیدرضا فاطمی امین» وزیر صمت، «علی‌اکبر ناطق نوری» و «محمد رضا باهنر» هم در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند.

سرلشکر باقری در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروی‌های مسلح در چهل و سومین راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس/ راه نجات قدس تقویت آموزه‌های دفاع مقدس است

قطعنامه راهپیمایی روز قدس
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال ۱۴۰۱ قطعنامه ای صادر کرد.

متن این قطعنامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ (سوره اسرا آیه ۱)

حمد و سپاس بیکران خدای سبحان را که به ما توفیق داد پس از درک لیالی مبارکه قدر و در آستانه عید سعید فطر و جشن پیروزی روزه‌داران بر طاغوت نفس، با حضور حماسی و قدرتمند در «راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس» با رستاخیز عظیم امت اسلامی در اقصی نقاط جهان همراه و بار دیگر «حمایت از مقاومت عزتمندانه مردم مظلوم و مسلمان فلسطین» را فریاد زده و شکست خط سازش و سرعت گرفتن زوال رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را در معرض جهانیان قرار دهیم.

در شرایطی که با گذشت ۴۳ سال از ابتکار معجزه گون معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و راهبری‌های حکیمانه و مدبرانه خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) آرمان «آزادی قدس شریف» و «رهایی ملت مظلوم فلسطین»، رویای صهیونیست‌ها در«تسلط از نیل تا فرات» و تحقق «خاورمیانه بزرگ» باطل و رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی نیز به سرعت در مسیر زوال قطعی قرار گرفته است؛ ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن روز جهانی قدس که مظهر «وحدت اسلامی» در حمایت از فلسطین و میدان پشتوانه سازی برای «امنیت ملی» ایران عزیز است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱- آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از سلطه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته و با محکوم کردن هرگونه سازش و همچنین عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب که با بی توجهی به تجارب و خطا‌های بزرگ تاریخی گذشته صورت پذیرفته است، را خیانتی غیرقابل بخشش و توطئه‌ای پلید برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و نابودی آرمان فلسطین مظلوم قلمداد و هر تلاشی را که بخواهد اذهان امت اسلامی از این نقشه شوم را منحرف سازد، تقبیح می‌نماییم.

۲- روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه «امنیت ملی ایران اسلامی» و رمز «وحدت و اتحاد امت اسلامی» برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار دانسته و ضمن تاکید بر ضرورت تعمیق مقاومت ضد صهیونیستی، و از سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطعانه و عملی، تنها راه حل مسئله فلسطین که «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور» و تحقق راهبرد «فلسطین فی البحر الی النهر» است را مورد حمایت قرارداده و با هرگونه راه‌حل نمایشی جایگزین و ظالمانه مخالفت نمایند.

۳-شکست‌های پی‌درپی امریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع وهابی در منطقه راهبردی غرب آسیا که توهم شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی و نفوذناپذیری امنیتی آن را باطل ساخته است از نشانه‌های افول نظام سلطه و صهیونیسم در منطقه دانسته و بر حمایت قاطع و همه‌جانبه معنوی و موثر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت ضد صهیونیستی به ویژه مجاهدان و رزمندگان غیور فلسطین تاکید می‌کنیم.

۴ -با اعلام نفرت و انزجار از سکوت مرگبار مجامع جهانی و نهاد‌های کاریکاتوری حقوق بشر در قبال نژادپرستی، نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی؛ افشای جنایات و خباثت‌های این رژیم علیه ملت‌ها به ویژه مردم فلسطین و همچنین جنایات شیطانی آن علیه ملت ایران طی ۶۰ سال اخیر از جمله همکاری در شکل گیری ساواک جهنمی؛ فاجعه خونبار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، ترور شهدای هسته‌ای را از مصادیق «جهاد تبیین» دانسته و از دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول این حوزه و همچنین اصحاب رسانه می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود نسبت به تبیین سیاهه جنایات رژیم صهیونیستی و چرایی حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی از انتفاضه و فلسطین به ویژه برای نسل جوان جامعه اسلامی اقدام عاجل و موثر نمایند.

۵- امریکا و نظام فرعونی، مافیایی و تروریستی حاکم بر این کشور را «دشمن شماره یک» خود دانسته و با محکوم کردن عهدشکنی‌ها و رفتار استکباری و مزورانه کاخ سفید در مواجهه با حقوق برجامی ایران اسلامی ضمن حمایت از هیئت مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، لغو همه جانبه تحریم‌ها و راستی آزمایی و حصول اطمینان از تمکین امریکایی‌ها در قبال آن را تنها راه صیانت از حقوق و منافع ملی قلمداد و هرگونه تخطی و غفلت از آن را مذموم و خلاف ملاحظات راهبردی نظام و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) می‌دانیم.

۶- اقتدار و توانمندی‌های بازدارنده موشکی و نفوذ معنوی و تعیین‌کننده منطقه‌ای ایران مقتدر و سربلند که به یمن مجاهدت‌های اقتدار آمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به ویژه «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» با پرچمداری سردار دل‌ها شهید قدس حاج قاسم سلیمانی حاصل شده است را سرمایه راهبردی کشور دانسته و ضمن تاکید بر تداوم راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی و بازدارنده، به دشمنان این سرزمین هشدار می دهیم از هرگونه شیطنت و رویاپردازی برای تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است، اجتناب ورزند و خود را هدف پاسخ‌های قاطعانه، ویرانگر و پشیمان کننده ایران مقتدر قرار ندهند.

۷- «وحدت و وفاق ملی» رمز پیروزی و سربلندی ملت ایران برای عبور از بحران‌ها، فتنه‌ها و چالش‌های تولید شده توسط دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی بوده است؛ با تاکید بر شرایط خطیر و حساس تاریخی امروز کشور و لزوم تعمیق همدلی و هم افزایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و فائق آمدن بر جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد و گرانی، هرگونه غفلت و کوتاهی در این عرصه را در زمره بازی در زمین دشمن تلقی و با محکومیت قاطع آن، محاکمه و مجازات عوامل و مسببان را خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

مصادف با ۲۷ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳،

۲ آوریل ۲۰۲۲

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار