مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

حدود ۲ هزار نفر کمبود نیرو در استان قزوین وجود دارد

سیاهکالی مرادی با اشاره به کمبود نیرو در استان گفت: حدود دو هزار نفر کمبود نیرو داریم و حدود هزار نفر جذب خواهیم داشت.
کد خبر: ۵۱۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ - 30April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و اصحاب رسانه ظهر امروز (شنبه) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

«نقی سیاهکالی مرادی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در این نشست ضمن گرامیداشت هفته معلم و جایگاه شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری مردی بزرگ دارای اندیشه های بلند است که بعد از گذشت سال ها همچنان، تفکر وی که در قالب کتاب های متعدد است، روشنگر مسیر ماست.

وی گفت: شهید مطهری در سه حوزه مبارزه می کرد. مبارزه با کفر و رژیم ستمشاهی، مبارزه با متحجرین و خشک مغزان همچون گروه فرقان، که جان خود را نیز در این راه از دست داد و مبارزه با کمونیست ها و گروه های نواندیش که می خواستند برداشت شخصی از قرآن ارایه دهند که شهید مطهری با این سه دسته مبارزه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با اشاره به برنامه های هفته معلم اظهار کرد: برنامه های متعددی در این هفته مرسوم است که تجلیل از ۳۲ معلم استانی و کشوری، عطرافشانی با حضور مسوولان استانی، دیدار با امام جمعه و استاندار قزوین، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز ، عیادت از فرهنگیان بیمار صعب العلاج، دیدار با خانواده فرهنگیانی که در دوران کرونا مرحوم شدند بخشی از برنامه های هفته معلم است.

سیاهکالی مرادی عنوان کرد: میزبانی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت، همایش تجلیل از معلمان فرزند شهید، روز ۱۹ اردیبهشت همایش فرهنگیان منتخب استانی در دانشگاه فرهنگیان، از دیگر برنامه های هفته معلم است که از سوی اداره کل آموزش و پرورش اجرا می شود.  

وی با اشاره به رتبه بندی معلمان تصریح کرد: اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده لایحه رتبه بندی ۲۶ بار مورد ارزیابی قرار گرفته است.آخرین مراحل در حال طی شدن است و رقم این کار کنار گذاشته شده و همکاران ما باید صبوری کنند تا طرح اجرا شود و قطعا ما نیز از حقوق همکاران در چارچوب منطق حمایت می کنیم. 

سیاهکالی مرادی با اشاره به کمبود معلم در استان اضافه کرد: طی دو سال گذشته و شرایط کرونایی، اصل فراموشی بر دانش آموزان غالب شده 

اما ما طرفدار حفظ حرمت دانش آموزان هستیم. متاسفانه برخی خانواده ها چارچوب های اخلاقی را حفظ نمی کنند و لذا قوانین مدرسه را رعایت نمی شود 

در مدارس باید چارچوب ها از سوی دو طرف رعایت شود. لذا خانواده ها و رسانه با هم همدل شوند و شرایط خوبی برای دانش آموزان جهت تعلیم و تربیت ایجاد شود و باید به سمتی حرکت کنیم که شأن و حرمت دانش آموز و معلمان حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به کمبود نیرو در استان یادآور شد: حدود دو هزار نفر کمبود نیرو داریم و حدود هزار نفر جذب خواهیم داشت. با توجه به اینکه هر سال تعدادی از همکاران بازنشسته می شوند لذا برای جبران کمبود معلم باید از همکاران بازنشسته بخواهیم که با ما همکاری کنند و یا از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به این نکته که آموزش ها به صورت حضوری برگزار می شود و دیگر نیازی به استفاده از گوشی همراه نیست، بیان کرد: از اولیا می خواهیم که دانش آموزان با خود گوشی به مدرسه نبرند. دانش اموزان به اندازه کافی از فضای مجازی آسیب دیده اند و لذا همراه داشتن گوشی با دانش آموزان ممنوع است. اما در عین حال از مدیران می خواهیم با سعه صدر به مشکلات دانش آموزان رسیدگی کنند.

سیاهکلی مرادی با اشاره به انتصابات در آموزش و پرورش اظهار کرد: در انتصابات به دو مقوله تخصص و تعهد اعتقاد داشته ایم. ما در کنار تعلیم و تربیت می خواهیم ارتباط موثر و مهارت های زندگی و روش های مقابله با مشکلات و غیره را به دانش آموزان بیاموزیم. ما در تلاش هستیم که سیاسی کاری در آموزش و پرورش نداشته باشیم و افراد بر اساس تعهد و تخصص، انتخاب می شوند. 

وی افزود: در استان قزوین ۱۳ روستا با یک معلم و یک دانش آموز فعالیت می کنند. معلمانی در استان هستند که جاده را برای حضور دانش آموزان آماده می کنند و یا در دوران بیماری و روی تخت بیمارستان تدریس می کنند.کسی که شغل معلمی را انتخاب می کند، قطعا عشق به این کار را دارد.

سیاهکالی مرادی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین گفت: تصویب اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و همچنین اعتبارات برای اردوگاه های قزوین از برکات این سفر است. همچنین با قرارداد با معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، پنج سالن ورزشی و ۲۵ چمن مصنوعی در سطح استان در داخل مدارس هدف ایجاد خواهد شد که ۴۰ درصد اعتبار تامین شده و ۶۰ درصد نیز باید خودمان تهیه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها