تولیت آستان قدس رضوی:

معلمان پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی هستند

حجت‌‌الاسلام «مروی» گفت: علمی که معلمان به دانش‌آموزان می‌آموزند، مقدمه تربیت انسان‌ها و جامعه است؛ معلمان پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۵۱۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ - 01May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در آستانه‌ روز معلم در دیدار جمعی از معلمان منتخب استان خراسان رضوی که امروزدر تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد، با گرامیداشت ایام شهادت شهید استاد مطهری و تجلیل از معلمان، هدف از برگزاری این جلسه تجلیل از مقام رفیع معلم و استفاده از ظرفیت این قشر فرهیخته برای تحقق اهداف فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد و اظهار داشت: تعبیر امام خمینی (ره) که معلمی را شغل انبیا دانستند، بلندترین و شایسته‌ترین تفسیری است که می‌توان برای جایگاه عظیم معلمی بیان کرد.

وی وجه تشابه کار انبیاء و معلمان را تربیت انسان‌ها دانست و عنوان کرد: علمی که معلمان به دانش‌آموزان می‌آموزند، مقدمه تربیت انسان‌ها و جامعه است؛ معلمان پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه معلمان وظیفه تربیت دانش‌آموزان که سرمایه‎های انسانی آینده کشور هستند را بر عهده دارند، افزود: معلمان تنها کار تدریس و آموزش علوم را به دانش‌آموزان بر عهده ندارند، بلکه در تربیت فرهنگی و ارتقا مکارم اخلاقی نسل آینده کشور نیز نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

مروی با بیان اینکه متأسفانه جامعه آن‌گونه که شایسته است، قدر مقام شریف معلمی را نمی‌داند، گفت: معلمان ازجمله افرادی هستند که نقش زیربنایی و اساسی در شکل‌گیری شخصیت افراد و آینده جامعه بر عهده دارند از این رو اسلام و سیره پیغمبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) احترام و جایگاه ویژه‌ای را برای معلمان قائل است.

وی با بیان اینکه بنده به سهم خود از تلاش‌ها، ایثارها و مجاهدت‌ معلمانی که زندگی خود را وقف تربیت و تعلیم نسل آینده کشور کرده‌اند قدردانی می‌کنم، یادآور شد: رویکرد آستان قدس رضوی استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم معلمان در مسیر تحقق اهداف فرهنگی خود است؛ از این رو باید همکاری فعالی در امور معنوی و تربیتی بین آستان قدس و مجموعه معلمان شکل بگیرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بخش‌های علمی و فرهنگی آستان قدس باید سازوکار همکاری و استفاده از ظرفیت معلمان را طرح‌ریزی کنند، بیان داشت: بارگاه حضرت رضا (ع) یک مؤسسه بزرگ معنوی، مذهبی و اقتصادی نیست، این آستان مقدس کانون تربیت، الهام و هدایت بشریت و متعلق به همه مردم به‌ویژه معلمان است.

مروی تصریح کرد: معلمان از یک‌سو باید از معنویت بارگاه منور رضوی برای تربیت نسل جوان کشور بهره بگیرند و از سوی دیگر با توجه به تجربه و علمی که در حوزه تربیت انسان‎ها دارند، باید آستان قدس را در پیش برد برنامه‌های فرهنگی یاری‌ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام پایانی رمضان، این ماه مبارک را بهار انس دل‌ها و قلب‌ها با معجزه بی‌بدیل پیامبر اکرم (ص)، قرآن کریم دانست و افزود: خداوند قرآن را نازل کرد تا به بشریت هشدار و راه درست و صحیح را نشان دهد؛ اما اکثر انسان‌ها از این کتاب نجات‌بخش غافل هستند.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز داشت: ارسال انبیاء الهی، ائمه اطهار (ع) و قرآن کریم برای آن است که انسان‌ها از غفلت خارج شوند و ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت‌ها برای نجات انسان از غفلت در مسیر زندگی است.

پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گزارشی از اقدامات فرهنگی و علمی آستان قدس ارائه کرد و در ادامه سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های این اداره‌کل در راستای عملیاتی کردن سند تحول، نظام رتبه‌بندی معلمان، راه‌اندازی قرارگاه‌ جهاد تبیین توسط فرهنگیان و توجه به ارتقای کیفیت آموزشی مدارس استان خراسان رضوی مطالبی را بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها