تولیت آستان قدس رضوی:

پشتوانه معرفتی شعائر، شبهه‌افکنی‌های دشمنان را خنثی می‌کند

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: در حوزه فعالیت‌های دینی عمدتاً تنها به مناسک بسنده و کمتر به مقوله عمق‌بخشی دینی و بصیرت‌آفرینی توجه می‌شود، شعائر و هیجانات در جای خود بسیار نیکو و مقدس هستند، اما اگر شعائر از پشتوانه معرفتی و علمی برخوردار نباشند، فرد نمی‌تواند در برابر شبهه‌افکنی‌های دشمنان دین ایستادگی کند.
کد خبر: ۵۱۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ - 27April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دیدار رؤسا، اعضای هیئت ‌علمی و اساتید که شب گذشته انجام شد در خصوص لزوم توسعه ارتباط آستان قدس رضوی با دانشگاهیان و فرهیختگان دانشگاه‌های مشهد، اظهار داشت: تأثیرگذاری نذورات و موقوفات فرهنگی در بطن جامعه ماندگار و اثربخش است.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های دینی عمدتاً تنها به مناسک بسنده و کمتر به مقوله عمق‌بخشی دینی و بصیرت‌آفرینی توجه می‌شود، شعائر و هیجانات در جای خود بسیار نیکو و مقدس هستند، اما اگر شعائر از پشتوانه معرفتی و علمی برخوردار نباشند، فرد نمی‌تواند در برابر شبهه‌افکنی‌های دشمنان دین ایستادگی کند و گاهی با یک شبهه تا مرز ارتداد پیش می‌رود.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به منحصر شدن عمده نذورات و موقوفات به مقوله اطعام گفت: اطعام برای کسب رضای الهی بسیار نیکوست و اجر بسیاری دارد، اما چرا نذر‌های فرهنگی مانند نذر کتاب‌هایی که منجر به ترویج آموزه‌های الهی و سیره ائمه اطهار (ع) شود، کمتر مورد توجه است؟

مروی تصریح کرد: مکتب تشیع بر عقلانیت و تفکر استوار است، به‌طوری که کتاب اصول کافی که یکی از معتبرترین کتب روایی شیعه بوده ابتدا با موضوع عقل و جهل آغاز می‌شود و سپس وارد موضوعات فقهی می‌شود.

وی بارگاه منور رضوی را کانون رشد، تعالی و تربیت انسان‌ها و الهام‌بخشی به جامعه در جهت انتخاب زیستی مؤمنانه دانست و ابراز داشت: زیارت نقطه پایان نیست، زیارت نقطه آغاز تحول و تکامل مثبت انسان در جهت کسب تقوا و تقرب الهی است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در حرم مطهر رضوی باید مکان‌هایی برای محققان و فعالان عرصه علم و دانش وجود داشته باشد تا در آن محل جلسات علمی خود را برگزار کنند، زیرا امام رضا (ع) عالم آل محمد (ص) بوده و حرم مطهر رضوی بهترین مکان برای توسل به حضرت ثامن‌الجج (ع) برای حل مشکلات علمی است.

مروی بیان داشت: سازوکار‌هایی برای گسترش همکاری دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی باید فراهم شود تا بتوانیم در حوزه‌های گوناگون از ظرفیت خوب دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار