تولیت آستان قدس رضوی:

مجاهدت کارگران بسترساز استقلال ایران است

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: مستکبران از مسیر اقتصاد، کشورها را به استعمار می‎کشند و سرنوشت آن‌ها را در دست می‌گیرند؛ از این رو هر کارگری به هر میزان که به تولید کشور کمک ‌کند به همان میزان به استقلال کشور کمک کرده است.
کد خبر: ۵۲۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ - 01May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی به‌مناسبت روز جهانی کارگر در دیدار جمعی از کارگران صنایع، بخش‎های خدماتی مشهد و جامعه کارگری آستان قدس رضوی که امروز در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ درگذشت مظلومانه پاکبان عیسی جلایریان را تسلیت گفت و اظهار داشت: ان‌شاءالله خداوند این پاکبان عزیز که مظلومانه در حال خدمت به مردم و شهر امام رضا (ع) ارتحال یافت را مورد لطف و رحمت خود قرار دهد و دستگاه‌های مربوطه نیز اشراری که باعث این جنایت شدند را شناسایی و محاکمه کنند.

وی افزود: دست نیاز به سوی دیگران دراز کردن به کرامت و عزتی که خداوند به انسان عنایت کرده خدشه وارد می‌کند و این گناه کوچکی نیست؛ کسی که در هر رده اجتماعی برای حفظ عزت خود کار می‌کند، تمام لحظاتی که تلاش می‎کند برای او ثواب و حسنه است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه کار و تلاش را موجب عزت، شرافت و کرامت انسان برشمرد و گفت: نفس کار کردن بسیار با ارزش و مقدس است به‌ویژه در شرایط کنونی که دشمنان از طریق مسائل اقتصادی درصدد ضربه وارد کردن به کشور ما هستند، لذا هر محصولی که با تلاش کارگران و تولیدکنندگان ساخته می‎شود، همانند تیری است که برای دفاع از استقلال یک کشور اسلامی و عزت مسلمانان به سوی دشمن پرتاب می‌شود.

مروی تأکید کرد: امروز عمده تسلط، تسلط اقتصادی است و مستکبران از مسیر اقتصاد، کشورها را به استعمار می‎کشند و سرنوشت آن‌ها را در دست می‌گیرند؛ از این رو هر کارگری به هر میزان که به تولید کشور کمک ‌کند به همان میزان به استقلال کشور کمک کرده است.

وی کارگران را به نوآوری و ابتکار در انجام امور توصیه کرد و بیان داشت: اگر فردی بتواند حتی یک قدم به کیفیت و کمیت تولید محصولی بیافزاید، این اقدام برای او صدقه‌ای جاریه است؛ خداوند به ایرانیان استعداد و هوش فوق‌العاده‌ای عنایت فرموده اما کشورهای پیشرفته از فرصت‌هایشان خوب استفاده می‌کنند که اگر ماهم بتوانیم اینگونه عمل کنیم قطعا موفقیت‌هایمان دوچندان خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی ناامیدی از پیشرفت و ما نمی‌توانیم را وسوسه‌ای شیطانی از سوی کشورهای مستکبر برای دیگر ملل دانست و خاطرنشان کرد: نگاهی به تاریخ تمدن بشری نشان می‌‌دهد که پیشرفت غربی‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله پزشکی و صنعت مرهون مسلمانان است، روزگاری که در کشورهای اسلامی درمانگاه و کتابخانه‌هایی با صدها جلد کتاب خطی وجود داشت در کل اروپا یک کتابخانه پیدا نمی‌شد.

مروی با تأکید بر اینکه مسئولان و مدیران باید به نقطه نظرات کارگران توجه کنند، ابراز داشت: گاهی کارگران به سبب تجربه‌ای که در کار دارند، ممکن است به ایده‌ای برسند که شاید افراد تحصیل کرده به آن ایده نرسند.

وی همچنین کارگران را به انجام با دقت وظایف توصیه کرد و افزود: در روایات اسلامی یکی از نشانه‌های افراد با تقوا انجام با دقت و خوب وظایف محوله است؛ به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، انسان‌ها در هر جایگاهی که قرار می‌گیرند، باید تمام توان و تمرکز خود را برای انجام آن وظیفه به کار گیرند؛ در حقیقت جدی گرفتن کار، مشوق روحی برای انجام آن کار با کیفیت هرچه بیشتر است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین نسبت به پرداخت به‌هنگام حقوق کارگر تأکید کرد: حقوق کارگر حتی یک روز نباید به تأخیر بیفتد، اگر شرکتی حتی یک روز حقوق کارگران را به تعویق بیاندازند آن سودی که به موجب آن کسب می‏‌کند حرام است، مدیران باید به داد کارگران برسند و اجازه ندهند حقوق کارگران تضییع شود.

مروی گفت: مدیران باید شرایط و بستر مناسب برای بالا بردن سطح دانش کارگران با استعداد را فراهم آوردند، زیرا رشد کارگران موجب رشد و پیشرفت کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با قدردانی از تلاش‌های اتوبوسرانان و پاکبانان حریم حرم مطهر در شب‎های قدر و سایر مناسبت‌های مذهبی بیان داشت: کار کارگران حوزه خدمات در شهر امام رضا (ع) اهمیت ویژه‎ای دارد؛ اینجا شهر امام رضا (ع) است و کارگران حوزه خدمات، به مجاوران و زائران آن حضرت خدمت‌رسانی می‎کنند که اهمیت بالایی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار