فرمانده نیروی زمینی ارتش:

معلمان الگو‌های بانفوذ تعلیم و تربیت هستند

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه پایه و اساس هر جامعه‌ای وابسته به تعلیم و تربیت افراد آن جامعه است، گفت: معلم فقط آموزش‌دهنده نیست، بلکه الگویی با نفوذ در تعلیم و تربیت است.
کد خبر: ۵۲۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 01May 2022

معلمان الگو‌های بانفوذ تعلیم و تربیت هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت استاد شهید «مرتضی مطهری» و تجلیل از مقام شامخ استادان و معلمان که در ستاد نزاجا و همزمان به‌صورت دورسخنی در سراسر یگان‌های این نیرو برگزار شد، ضمن تبریک این روز فرخنده، با اشاره به اهمیت و جایگاه والای روحانیون و نقش تربیتی آنان اظهار داشت: روحانیون در نیروی زمینی ارتش معلمان دین، اخلاق و رفتار کارکنان هستند و به‌عنوان پدران دلسوز به سربازان درس زندگی می‌آموزند.

وی معلمان را مربیان و الگو‌های با نفوذ تعلیم و تربیت خواند و گفت: معلمان با نوع نگاه خود به دانش‌آموزان می‌توانند مسیر زندگی یک شخص را به سمت سعادت و شقاوت برگردانند؛ بنابراین معلمی یکی از حساس‌ترین و پرمسئولیت‌ترین مشاغل جامعه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پایه و اساس هر جامعه‌ای وابسته به تعلیم و تربیت افراد آن جامعه است، تصریح کرد: معلم فقط آموزش‌دهنده نیست، بلکه الگویی با نفوذ در تعلیم و تربیت است؛ بنابراین محدوده اخلاقیات معلم فراتر از خود او است.

امیر حیدری با اشاره به اینکه معلمان به شایستگی وظیفه معلمی را در نیروی زمینی ارتش انجام داده‌اند، گفت: معلمان در نیروی زمینی ارتش به دلیل ارتباط مستمر و مستقیمی که با سربازان دارند، بی‌شک نقش بسزایی در شخصیت آن‌ها داشته است؛ بنابراین بایستی از این فرصتی که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده نهایت بهره را ببرند تا موجبات رضایت الهی را کسب کنند.

همچنین حجت‌الاسلام «صالحی‌نسب» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به دشمن‌شناس بودن شهید مطهری (ره) اظهار داشت: استاد مطهری (ره) با شناخت کامل تفکرات انقلابی، به شایستگی با انحرافات دینی به مقابله پرداخت و در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان شیوه‌های جذب و تبلیغی اهل بیت (ع)، خطاب به استادان و معلمان خاطرنشان کرد: با تعمق در روایات گهربار وارده از ائمه اطهار (ع) درمی‌یابیم که ارتباط چهره به چهره، ارتباط جمعی و گروهی، پرسش و پاسخ، الگوپردازی، بیان کنایی و غیرمستقیم، تمثیل و قصه‌گویی، خیرخواهی و دلسوزی، تواضع، سعه صدر و... بخش‌هایی از شیوه‌های تبلیغی برجسته اهل بیت (ع) در برابر مخاطبان خود بوده است؛ بنابراین هر یک از شما معلمان بایستی از این شیوه‌ها درس گرفته و در تعاملات خود به فراگیران به نحو شایسته‌ای به کار ببندید.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار