مسئول بسیج فرهنگیان سپاه لرستان:

کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش لرستان رو‌نمایی می‌شود

«خسروی» گفت: کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش با همکاری فرهنگیان تدوین شد و احتمالا هفته معلم رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۵۲۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ - 01May 2022

کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش لرستان رو‌نمایی می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ «علی خسروی» مسئول بسیج فرهنگیان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، امروز (یک‌شنبه) در جلسه گردهمایی فرهنگیان انقلابی با موضوع جهاد تببین و پیوند با ولایت، پیگیری مطالبات فرهنگیان که با حضور جمعی از فرهنگیان، ضمن تبریک عید سعید فطر و بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: این برنامه شروع خوبی است؛ چراکه فضایی فراهم شده که مطالبات بر حق فرهنگیان را مطرح کنید و کسی با سو‌ءاستفاده سبب نشود معلم را ابزار دست دیگران قرار دهد، در حالی که معلم صاحب نظر و دارای شأن است.

وی با بیان اینکه جریان انقلابی به ویژه در آموزش و پرورش زنده و پویاست، گفت: جریان انقلابی هوشیار، باآگاهی، زنده و پویا و در همه عرصه‌ها در میدان بوده که یکی از موارد آن مطالبات است.

مسئول بسیج فرهنگیان لرستان با بیان این‌که کتاب نظام مسائل آموزش و پرورش با همکاری فرهنگیان تدوین شد و احتمالا هفته معلم رونمایی می‌شود، تصریح کرد: اولین بار است در کشور بر اساس یک نظام علمی، کتابی در رابطه با نظام مسائل آموزش و پرورش استانی تدوین می‌شود.

وی گفت: اولین نسخه این کتاب هفته معلم رونمایی می‌شود و در اختیار شما قرار می‌گیرد که البته اعتبار علمی یک ساله دارد و باید دوباره تدوین شود.

خسروی تصریح کرد: این جلسات برای ادامه مسئله تدوین نظام مسائل آموزش و پرورش است؛ چراکه این مسائل در حوزه‌های مختلف رتبه‌بندی، زیرساخت، سند تحول، دانشگاه فرهنگیان، پرورشی، عدالت آموزشی، محتوای دروس و... بوده که در دستورکار جدی با کمک شما انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه توسط یک جمع علمی آسیب‌های مطالبه‌گری را جمع‌آوری کردیم، بیان کرد: یکی از آسیب‌های مطالبه که در همه دوره‌ها و همه اقشار بوده، این است که مطالبات عموما علمی و اندیشه‌ای نیست؛ در حالی که مطالبه حتما باید علمی و بر اساس مطالبات نظام باشد.

خسروی گفت: آسیب دوم مستمر و مدام نبودن است؛ مطالبات اگر مستمر نشود، ۲ آسیب دیگر به وجود می‌آید، آن هم این است که گفتمان و تصویب نمی‌شود که معمولا این آسیب به مطالبات همه اقشار وارد است.

مسئول بسیج فرهنگیان لرستان بیان کرد: آسیب سوم در بستر اخلاق و مسائل انسانی است که گاهی مطرح نمی‌شود و مطالبه با توهین، فرافکنی و عصبانیت مطرح می‌شود که مطالبه نیست، در حالی که مطالبه منطق، قائده و روش می‌خواهد که محور این منطق و شما فرهنگیان هستید.

وی با بیان اینکه نکته دیگر اینکه ما نتوانستیم مطالبات را هم‌افزار و هماهنگ کنیم، افزود: مسئله انقلابی و غیر‌انقلابی‌گری چیست؟ لزوما غیر انقلابی به معنای ضد انقلابی نیست؛ بلکه ممکن است فرد فقط پیگیر و در صحنه نباشد و انقلابی نیز صرفا چیزی که در دل و ذهن ماست، نیست، وقتی جهت‌گیری فعالیت‌ها و انقلابی‌گری ما در مقابله با توطئه دشمن باشد، آنجا رنگ و بوی انقلابی و جهادی می‌گیرد.

خسروی با بیان اینکه ما نتوانستیم فرهنگ انقلابی و انقلابی‌گری را به ویژه در مسائل سیاسی، خیلی پیاده کنیم، گفت: هنر ما این است غیر انقلابی را انقلابی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در رتبه‌بندی فرهنگیان کلیاتی هست که موفقیت است، گفت: این لایحه ۱۲ سال است که روی زمین بوده، تصویب قانونی شده و ابلاغ شده پس کلیات موفقیت‌آمیز است، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی آن اشکالاتی دارد؛ اما این را نباید به حساب کلیات آن گذاشت و برای جزئیات جای حرف هست.

مسئول بسیج فرهنگیان لرستان بیان کرد: پیشنهادم به دولت و وزارت آموزش و پرورش این است که اجرا کنند و سالانه برخی ایرادات را برطرف کنند، از کارکرد‌های ما نیز این است که مطالبات را بیان کنیم.

وی گفت: اختلاف سلیقه‌های سیاسی متعلق به قبل از انتخابات است و با روی کار آمدن هر دولتی، موظفیم بنا به وظیفه دینی و ملی به کار آمدی آن کمک کنیم؛ اما نقد به صورت دلسوزانه و منصفانه انجام شود.

خسروی بیان کرد: فرهنگیان در هر شهرستانی بهتر است به صورت فصلی با مسئولان جلسه برگزار کنند و در فضای اخلاقی علمی و دوستانه و انسانی مطالبه انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار