معاون پژوهش حوزه‌های علمیه مازندران:

علمای تأثیرگذار حوزه و کتاب در مازندران شناسایی و معرفی شوند

حجت‌الاسلام «اسماعیل‌زاده» گفت: علمای تأثیرگذار تاریخ معاصر مازندران که صاحب اثر هستند، شناسایی و معرفی شوند.
کد خبر: ۵۲۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵ - 01May 2022

علمای برجسته مازندران شناسایی و معرفی شوندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «صدرالله اسماعیل‌زاده» معاون پژوهش حوزه‌های علمیه مازندران امروز در جلسه کمیته استانی مراسم نکوداشت شخصیت علمی حوزویان استان مازندران با بیان اینکه این طرح را یکی از راه‌های ترویج معروفات و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌دانیم، اظهار داشت: ضعف هویت در بین نوجوانان و جوانان استان مشاهده می‌شود و تلاش داریم با معرفی الگو‌ها و اسوه‌ها بخشی از این هویت‌ها را در جامعه زنده کنیم.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه مازندران با بیان اینکه معرفی هنرمندان و ورزشکاران را به درستی در حال انجام است، افزود: علما و مفاخر خوزه‌های علمیه استان اگر به درستی انجام شود قلب‌ها به سمت زیبایی‌ها و شخصیت علما می‌رود.

وی با بیان اینکه برای معرفی شخصیت‌های حوزه‌های علمیه باید کار رسانه‌ای انجام شود، گفت: علمای مرحوم در وهله اول هدف مراسم نکوداشت شخصیت علمی حوزویان استان هستند.

حجت الاسلام اسماعیل‌زاده با بیان اینکه برخی از علمای برجسته در تاریخ معاصر تاثیرگذار بوده‌اند، اما کتاب و حوزه ندارند، اما وعاظ برجسته‌ای به شمار می‌روند و شاگردان ارزشمندی تربیت کردند و باید این علما شناسایی و معرفی شوند، بیان کرد: باید هماهنگی صورت بگیرد که عالم هر شهری در زادگاه همان شخصیت معرفی شوند.

وی با بیان اینکه اوقاف و امورخیریه شهرستان‌ها، ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و ... باید برای شناسایی و معرفی حوزیان به کمک حوزه‌های علمیه بیایند، گفت: تلاش داریم آثار و کتاب‌های علمای برجسته استان شناسایی و تجدید چاپ شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها