امام جمعه آبادان:

عید فطر بهترین فرصت برای دیدار اهل ایمان و انجام صله رحم است

غبیشاوی بر استفاده بردن از فرصت عید فطر برای دید و بازدید اقوام و دوستان تاکید کرد و گفت: عید فطر بهترین فرصت برای دیدار اهل ایمان، صله رحم، دیدار خانواده و اقوام و دوستان است.
کد خبر: ۵۲۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ - 03May 2022

عید فطر بهترین فرصت برای دیدار اهل ایمان و انجام صله رحم استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «عبدالحسین غبیشاوی» امام جمعه آبادان امروز در خطبه های نماز عید فطر خواستار توجه جدی مردم و خانواده‌ها به این سنت حسنه اسلامی در عید فطر شد و اظهارداشت: از کارکردهای مهم تعطیلات در جامعه اسلامی به خصوص تعطیلات دینی و مذهبی همچون عید فطر این است که ما به سنت صله رحم توجه بیشتری کرده و به دید و بازدیدهای فامیلی بپردازیم.

وی بر استفاده بردن از فرصت عید فطر برای دید و بازدید اقوام و دوستان تاکید کرد و افزود: عید فطر بهترین فرصت برای دیدار اهل ایمان، صله رحم، دیدار خانواده و اقوام و دوستان است.

غبیشاوی گفت: در مراسم فاتحه خوانی و تجدید عزا با خانواده های داغدیده در یک سال گذشته بهتر است تجدید عزا نکنیم و عید را تبریک بگوییم.

خطیب جمعه آبادان در بخش دیگری از خطبه های نماز عید فطر ضمن تبریک ۱۲ اردیبهشت روز معلم بیان داشت: معلمان به عنوان قشر فرهنگی تاثیرگذار جامعه نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید مطهری که روز معلم به یاد این شهید نام گذاری شده است، گفت: شهید مطهری عالمی عامل بود و به علمی که داشت عمل کرد.

روزه‌داران مومن و خداجوی شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار و چوئبده پس از ۲ سال به علت شیوع بیماری کرونا در نخستین روز از ماه شوال صفوف نماز عید را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تشکیل دادند و نماز عید سعید فطر را پس از یک ماه روزه داری در ماه میهمانی خدا به جای آوردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار