دیدار مسئولان استان با خانواده دو شهید معلم در یزد

همزمان با هفته گرامیداشت معلم، استاندار یزد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دیدار خانواده شهیدان «حسین پور محمد علی فراشاه و جلال مرحمتی» رفتند.
کد خبر: ۵۲۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹ - 04May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم و به‌منظور تجدید بیعت با آرمان‌های مجاهدان راه حق، «مهران فاطمی» استاندار یزد، «محمدکاظم رحیمی نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به همراه «احسان عابدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دیدار خانواده شهیدان «حسین پور محمد علی فراشاه و جلال مرحمتی» رفتند.

مسئولان حاضر در این دیدار ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و همچنین ادامه راه شهدای بزرگوار در راستای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا تجلیل کردند.
 
در این دیدار، خانواده شهیدان مرحمتی و پور محمد علی فراشاه به بیان گوشه‌هایی از ویژگی‌های اخلاقی و خاطراتی از این شهدای بزرگوار پرداختند.
 
«حسین پور محمدعلی فراشاه» در یکم خرداد ۱۳۳۹، در شهرستان تفت به دنیا آمد. پدرش قنبر، کشاورزی می‌کرد و مادرش سکینه­ خاتون نام داشت، تا پایان دوره کارشناسی در رشته مدیریت دولتی درس خواندو  شغلش معلم بود. سال ۱۳۷۰ ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد، به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. پانزدهم مهر ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی محرم دهلران به اسارت دشمن بعثی در آمد. در ۳۰ مرداد ۱۳۷۸، در بیمارستان گودرز یزد بر اثر عوارض ناشی از اسارت به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای روستای اسلامیه تابعه زادگاهش به خاک سپردند.
 
«جلال مرحمتی» نوزدهم دی ۱۳۳۹، در شهرستان یزد دیده به جهان گشود. پدرش جعفر، سنگ‌تراش بود و مادرش معصومه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. معلم بود. سال ۱۳۵۹ ازدواج کردو صاحب یک دختر شد. از سوی ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و دوم دی ۱۳۵۹، با سمت تک‌تیرانداز در ماووت عراق بر اثر موشک و موج‌گرفتگی به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار